El PP desinfla les demandes internes a favor de regular la gestació subrogada
Casado al·lega que el congrés popular no és el fòrum adequat per legislar-ho i demana deixar la seva concreció als parlaments
Ciutadans puja al carro i organitza aquest dimarts una conferència per demanar una llei que reconegui aquesta pràctica

zentauroepp36896774 gra184 madrid 16 01 2017 el vicesecretario de comunicaci170116142752 /
Tot sembla indicar que el PP no proposarà regular la gestació subrogada en el seu congrés del pròxim cap de setmana, tot i que diversos barons del partit han recolzat que es doni una sortida als pares que es veuen obligats a recórrer a l’anomenat ventre de lloguer. El portaveu conservador, Pablo Casado, va assenyalar ahir que el conclave popular no és «el millor fòrum» per debatre determinats assumptes «de molt calat», i per això va apostar perquè la direcció del partit busqui un «posicionament comú» amb una redacció que admeti que «aquestes realitats susciten debat» i deixi la seva concreció per al Parlament nacional, els autonòmics o els comitès de bioètica.
Si fos així, les pretensions del president de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, que recolza una de les esmenes a favor de la maternitat subrogada, i d’altres com la madrilenya Cristina Cifuentes caurien en sac foradat. És un tema que divideix el PP, ja que el sector més conservador, que s’oposa també a l’avortament, és contrari a la regulació, d’aquí que la direcció pretengui arribar a una posició unitària en el congrés, encara que això suposi no definir-se en excés sobre el tema.
SÍ AL VOT EN CONSCIÈNCIA
Davant les tensions que generen aquests i altres afers socials en el seu si, el PP ha decidit acceptar l’esmena que reclama que els seus parlamentaris puguin votar en consciència determinades qüestions morals. Casado va assegurar ahir que aquesta possibilitat no posarà en qüestió «principis i valors» del PP, ja que no es permetrà trencar la disciplina de vot en aquells assumptes que estiguin recollits en el programa electoral.
Notícies relacionadesEls populars s’obren al vot en consciència perquè volen ser «la casa comuna del centre dreta», segons va argumentar Casado, i saben que en aquesta definició hi caben persones de diferents plantejaments ideològics, fet que en més d’una ocasió els ha ocasionat dissensions internes.
També Ciutadans ha abordat el debat de la gestació subrogada i avui celebrarà una conferència amb experts, polítics i pares per deixar clar que ells sí que recolzen que es regulin per llei aquesta mena de pràctiques.
- Gestió hídrica Rialb, el segon embassament més gran de Catalunya i el més jove, bat un nou rècord d’ompliment
- Usos lingüístics Emma Vilarasau, en l’especial sobre la llengua de TV3: «No es pot viure les 24 hores en català»
- Ensenyament Els resultats de la consulta de la llengua vehicular a València es publicaran avui
- Descobriment inesperat Les obres de la Via Laietana troben per sorpresa les restes de cinc cases medievals de Barcelona
- CHAMPIONS LEAGUE El Barça regala una altra gesta a Lisboa
- Escapades 5 viatges diferents sense sortir de la península
- Fira tecnològica El Mobile World Congress iguala el seu rècord històric i tanca amb 109.000 assistents
- Anàlisi Puigdemont correrà risc mínim d’arrest i presó si torna quan el TC inadmeti el recurs del PP i abans que prosperi el seu recurs d’empara
- Congrés dels Diputats Junts refreda les opcions de Díaz d’aprovar la reducció de jornada: «Ara mateix no avalem el seu projecte de llei»
- Política lingüística La influència del castellà cap al català és major que a la inversa en parlants bilingües i varia segons l'edat