Montcada esclata contra el pas a nivell de Renfe
Els veïns van tallar les vies durant hores per demanar el soterrament pels múltiples accidents
Molts viatgers van arribar a casa seva de matinada pel caos creat en la circulació

/
Les línies de Rodalies R-2, R-4, R-7 i R-11 van acumular aquest dimecres fins a tres hores de retard per una protesta a les estacions de Montcada i Reixac i Montcada i Reixac-Manresa per demanar el soterrament de la línia ferroviària R-2 al seu pas pel municipi. Un total de 168 persones han perdut la vida quan intentaven travessar les vies en lloc d'esperar el semàfor. L'última, aquest dimarts, va ser un jove de 16 anys, la segona víctima d'aquest 2017.
La manifestació va començar cap a les 19.20 hores i va acabar poc abans de la mitjanit. Els manifestants van anar tallant les diferents vies, cosa que va afectar un total de 90 trens i més d'11.000 viatgers segons Renfe. Els retards van ser superiors als 180 minuts a les línies R-2 nord i R-11, entre Portbou i Barcelona, i superiors als 60 minuts a les línies R-4 i R-7.
Els viatgers que van prendre el tren més tard van arribar a destí de matinada.
Molts habitants de Montcada s'hi juguen la pell cada dia per travessar. Les barreres es mantenen abaixades per seguretat molta estona, uns deu minuts de mitjana, i això fa que es perdi molt temps quan s'intenta anar d'un costat a l'altre de les vies. “Tots som víctimes, jo mateix ho soc diàriament, ara mateix, quan espero i desespero que apugin les barreres”, explica Ramon Bueno,
Als veïns se'ls ha acabat la paciència. Tot i tenir un compromís del Govern espanyol per soterrar les vies al seu pas pel municipi, consideren que els fets demostren que només va ser una declaració d'intencions. Per això no pensen ser ignorats ni un dia més. Per aquest motiu, avancen accions dràstiques perquè Madrid visualitzi d'una vegada per sempre una problemàtica que consideren que ha sigut històricament minimitzada.
SENSE PRESSUPOST
Notícies relacionadesNo serveix de res, asseguren, les bones paraules del Ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que va trucar a l'alcaldessa de Montcada, Laura Campos, al conèixer-se l'últim atropellament a la localitat. De la Serna es va comprometre amb la localitat a posar solucions provisionals per minimitzar el risc que suposa el pas del tren per a la ciutadania, que passen per reforçar la seguretat als passos a nivell. Però de soterrar les vies no en va dir res, a l'apuntar que no hi havia diners a la caixa per a una obra de tal magnitud.
"Ens temem que aquestes mesures de seguretat es quedarien com una solució fixa. Per això vaig advertir al Ministre que no renunciarem que el futur del nostre municipi passi pel soterrament total", apunta Campos. De fet, la simple presència del pas a nivell suposa un perill per als vianants. La primera víctima d'aquest any va perdre la vida, de fet, en un dels passos a nivell del centre, quan va travessar amb les barreres abaixades i va ser atropellat.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu