JORNADA REIVINDICATIVA
Google dedica el seu 'doodle' al Dia Internacional de la Dona
El lema de la jornada d'aquest any és 'Les dones en el món laboral en transformació: cap a un planeta 50-50 el 2030'

manifestacin-de-mujeres-por-sus-derechos
Google dedica avui el seu popular 'doodle' al Dia Internacional de la Dona. Instaurat per l'ONU el 1975, la festivitat pretén reivindicar el paper de la dona en la societat, si bé, aquest any la reivindicació concreta que es planteja és la de la paritat home-dona, idea que es recull en el lema 'Les dones en el món laboral en transformació: cap a un planeta 50-50 el 2030'.
L'elecció del 8 de març com a data reivindicativa dels drets de la dona es va produir el 1910 en la Segona Conferència Internacional de Dones Socialistes reunida a Copenhaguen i va ser recolzada per les més de 100 dones procedents de 17 països que assistien a la reunió.
A Espanya es commemora aquesta data des de fa relativament poc (1936) i, sorprenentment, anys després que s'adoptés a Rússia (1917) o la Xina (1922). I es calcula que a la Unió Europea hauran de passar 70 anys perquè se superin aquestes desigualtats entre sexes.
No obstant, el 8 de març també té un significat especial per a les dones espanyoles, ja que a partir d'aquest dia del 1910 la dona va poder accedir a l'Ensenyament Superior en igualtat de condicions amb l'home. L'ordre reial que va autoritzar "tant la matrícula d'alumnes homes com la de dones" es va aprovar poc després que Emilia Pardo Bazán fos nomenada consellera d'Instrucció Pública.
ASSASSINATS MASCLISTES
Aquest any, la festivitat tindrà un caràcter eminentment reivindicatiu ja que la violència masclista ha causat la mort de 17 dones a mans de la seva parella o exparella en tot just dos mesos. Aquesta ha sigut la pitjor arrencada d'aquesta plaga des que es tenen registres (2003), segons la Delegació del Govern per a la Violència de Gènere, dependent del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat.
Notícies relacionadesEn el camp laboral i social, el nostre país tampoc és cap exemple, més aviat al contrari: pel que fa a bretxa salarial és el sisè pitjor país de la UE --tres punts per sobre de la mitjana, amb el 19% de desfasament de sous-- i les treballadores espanyoles dediquen més del doble de temps a les tasques de la casa que els treballadors masculins.
L'any 2011 es va celebrar el Centenari del Dia Internacional de la Dona. També va començar a operar l'Entitat de l'ONU per a la Igualtat de Gènere i l'Apoderament de la Dona, també coneguda com a ONU Dones.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Gerard Piqué i Clara Chía, ni ruptura ni crisi
- LA RESPOSTA ARBITRAL De Burgos Bengoetxea, l’àrbitre de la final de Copa, esclata a plorar: «És molt fotut que li diguin al teu fill que el seu pare és un lladre»
- Consum perillós La proposta dels metges per frenar les malalties del fetge: una pujada del 40% del preu mínim de l’alcohol
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Impost autonòmic Catalunya ha recaptat en 12 anys més de 641 milions amb la taxa turística, que ara es duplicarà