Foment destinarà 817 milions al tram català del corredor mediterrani aquesta legislatura
Rull reclama un calendari "clar, previsible i avaluable" de l'obra ferroviària
/
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va assegurar ahir que els Pressupostos Generals de l’Estat del 2017 compten amb una partida de 715 milions d’euros per al corredor mediterrani ferroviari per a aquest any, que suposen una part important dels 817 milions que preveu destinar el Govern al tram català durant aquesta legislatura. El cost total de l’obra és de 17.000 milions, dels quals, segons Foment, ja s’han invertit uns 9.500 milions.
«Cap tram del corredor s’alentirà per falta de fons», va garantir el titular de Foment, després de participar en la presentació d’un estudi sobre les prioritats de la infraestructura realitzat pel Govern de Catalunya. I va assegurar que el corredor ferroviari és «una prioritat social, política i econòmica».
De la Serna va indicar que els trams del corredor mediterrani que no tenen consignació pressupostària és perquè el seu desenvolupament està en una fase molt anterior a la construcció, la de projecte o la d’expropiació de terrenys, que fan que la seva licitació o adjudicació tingui lloc com a molt aviat el 2018. El ministre va afirmar que no es parteix de zero, donat que ja s’ha fet una inversió de 9.500 milions d’euros del total de 17.000 milions que suposa l’execució del traçat del corredor al llarg del litoral.
DIFICULTATS TÈCNIQUES
Així mateix, va subratllar les dificultats tècniques amb què s’han trobat en l’últim any els treballs d’alguns trams, que no es van poder resoldre perquè el Govern estava en funcions.
Les obres del tram que enllaça Tarragona i Vandellòs acabaran a finals del primer trimestre del 2018, va dir. Però va reconèixer que el tram Vandellòs-Castelló i el de Castellbisbal presenten complicacions tècniques que portaran a treure novament a concurs els contractes, si bé en va garantir l’execució a l’horitzó del 2020 compromès per Rajoy.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i el d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, van exigir a l’Executiu espanyol un calendari «clar, previsible i avaluable». Tots dos van coincidir a demanar al Govern «certeses» perquè es consolidi el conjunt de l’àrea del corredor mediterrani, que genera més del 45% del PIB de l’Estat, i es posi fi a l’«intens divorci», dilatat en el temps, entre paraules i fets.
Notícies relacionades
Rull va considerar que els Pressupostos del 2017 «tenen algun dèficit quantitatiu i qualitatiu preocupant». «Hi ha hagut ja un divorci massa intens entre paraules i fets», va lamentar.
Íñigo de la Serna Corredor mediterrani Jordi Baiget Josep Rull Pressupostos Generals de l'Estat Govern
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia