Trànsit en l'operació sortida del pont de l'1 de maig: punts negres, itineraris alternatius i els radars més perillosos

La DGT preveu 6,5 milions de desplaçaments durant aquests dies

 

  / ÁLVARO MONGE

2
Es llegeix en minuts

El pont de l'1 de maig ha arribat i milers de ciutadans surten a la carretera a partir d'aquest divendres. La DGT ha disposat un operatiu especial per a l'operació sortida, que s'inicia aquest divendres a les 15 hores i s'allarga fins dilluns, 1 de maig, a les 24 hores, amb l'única excepció de la Comunitat de Madrid, on s'allargarà fins dimarts, dia 2. D'acord amb el dispositiu especial de la DGT, el volum més gran de desplaçaments es concentrarà en llocs de costa, muntanya i zones de segones residències. Consulteu aquí l'estat del trànsit.

Segons les estimacions de Trànsit, el 25% dels desplaçaments es concentraran a la zona central de la Península, concretament entre Madrid, Castella-la Manxa i Extremadura. Un altre 22% dels moviments es registraran a Andalusia, el 21% entre Múrcia i el País Valencià i la resta es distribuirà entre el sector de Castella-Lleó, Cantàbria i Astúries (14%), Galícia (10%) i Aragó (8%).

Divendres serà un dels dies de més moviment de vehicles a l'iniciar-se l'operació sortida i per a això s'instal·laran, durant el vespre, mesures d'ordenació i regulació del trànsit especialment en els grans nuclis urbans, igual que dissabte al matí.

El dilluns 1 de maig s'iniciarà, a la tarda, el retorn en totes les comunitats autònomes, excepte a la Comunitat de Madrid, amb previsibles problemes de circulació en els principals eixos viaris de comunicació, destacant-se per la seva intensitat la xarxa d'interès general, autopistes i autovies. El dispositiu especial es tancarà a les 24 hores del dimarts a Madrid.

ITINERARIS ALTERNATIUS

Trànsit ha dissenyat itineraris alternatius a l'A-6 i a l'A-5, aquest últim per obres en el viaducte sobre el riu Guadiana, a Mèrida.

En el primer cas, els conductors procedents de Cantàbria-Palència (A-67) i Lleó (N-601/A-60) que arriben a Valladolid, han d'agafar la VA-30 fins a la sortida cap a l'A-601, dirigint-se fins a Segòvia i continuant per la SG-20 direcció Madrid; posteriorment es poden incorporar a l'AP-61 o a la N-603 i continuar cap a l'AP-6 o la N-VI direcció Madrid.

Respecte a l'A-5, es tancarà el trànsit sentit Madrid entre els punts quilomètrics 341 i 342. En aquest tram, els vehicles seran desviats a un dels dos carrils de la calçada sentit Extremadura, i es posaran en marxa sis itineraris alternatius.

El primer, de la Comunitat de Madrid per l'A-5 cap a Badajoz-Portugal: per l'A-5, sortida 248 a Trujillo i per l'A-58, a Càceres per, des d'aquí, agafar l'EX-100 a Badajoz-Portugal, o bé per l'A-5, sortida 341 a Mèrida, i per EX-209 a Badajoz; el segon seria de la Comunitat de Madrid per A-5 cap a Càceres-Gijón: per l'A-5, sortida 248 a Trujillo, i per l'A-58 a Càceres, on s'agafa l'autovia A-66 cap a Gijón; també de la Comunitat de Madrid per l'A-5 cap a Sevilla-Andalusia: per l'A-5, sortida 295 Miajadas, a EX-A2 fins a Don Benito, on s'agafa l'EX-105 cap a Torremejía per enllaçar amb l'A-66 sentit Sevilla-Andalusia.

Notícies relacionades

RADARS PERILLOSOS

A més dels punts negres, un altre dels perills de la carretera són els radars. Segons un informe d'Automobilistes Europeus Associats (AEA), els dispositius més actius estan a:

  • Quilòmetre 417,5 de la A-7, a la província de Còrdova
  • Quilòmetre 10,4 de la MA-20, a Màlaga
  • Quilòmetre 202 de la N-240, a Osca