L'audiència digital d'EL PERIÓDICO creix un 45% en un any

El diari suma ara gairebé 10 milions d'usuaris únics, tres més que el 2016

El Grup Zeta protagonitza el 2017 el principal creixement entre els grans mitjans

jgblanco38483013 barcelona  18 de mayo de 2017  un internauta navega por la w170518141219

jgblanco38483013 barcelona 18 de mayo de 2017 un internauta navega por la w170518141219 / RICARD FADRIQUE

2
Es llegeix en minuts

L'audiència digital d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA ha crescut un 45% en un any. El 2016, el diari comptava amb prop de set milions d'usuaris únics, que ara ja són gairebé deu milions, segons dades de la companyia de mesurament d'audiències digitals Comscore. Es tracta d'un creixement que supera en molt el dels seus principals rivals: en el cas d'‘El País’ l'increment és d'un 23%, i en el de 'La Vanguardia', d'un 20% en el mateix període.

La dada s'emmarca en el creixement digital del Grup Zeta, el més elevat el 2017 entre els grans mitjans d'Espanya. L'editor d'EL PERIÓDICO, de l'Sport i de mitjans de referència com ‘Mediterráneo’ i ‘Córdoba’, així com de la revistes ‘Interviu’ i ‘Cuore’, entre altres. El grup aconsegueix des de l'inici del 2017 la pujada més gran entre els integrants del Top 15 del rànquing de Comscore, el mesurador únic d'audiències a internet a Espanya.

UN 26% MÉS EN SIS MESOS

El conjunt de mitjans de Grup Zeta, agrupats sota la marca Zeta Gestión de Medios, puja un 26% en usuaris únics des del gener, un augment digital no tan sols superior al dels seus competidors sinó també al dels actors més rellevants: Facebook i Microsoft mantenen la seva quota predominant de mercat, però amb pujades d'audiència de l'1% i el 2%, respectivament.

Una de les dades més destacables és el de l'audiència mòbil. Segons Comscore, dins del grup de la competència directa de Zeta (ZGM) –que inclou RCS MediaGroup-Unidad Medios Digitales, editora d'El Mundo, Grupo Godó, Vocento i Prisa- durant l'últim any, del maig del 2016 al maig del 2017, el Grup Zeta és el que registra el principal increment de la seva audiència, a l'arribar a un augment del 30% en usuaris únics, i superar la resta de competidors sobretot en usuaris exclusivament mòbil.

D'acord amb les dades de Comscore, Zeta ha sigut capaç de fer créixer la seva audiència exclusivament mòbil en un 52% al llarg dels últims dotze mesos, el segueixen RCS –editora d'‘El Mundo’- i Vocento amb avanços lleugerament per sobre del 40%. Godó i Prisa obtenen un augment del 36% en aquest indicador.

El nou discurs de Zeta, centrat en la regeneració dels seus productes, enfocada a la concepció ‘mobile first’ i amb un fort component multimèdia busca també la complicitat amb les xarxes socials i els mil·lennistes –recordem que Zeta és editora també de ‘Código Nuevo’- un portal pioner i referent informatiu per a aquest segment d'edat-.

SPORT I REGIONALS

Notícies relacionades

També ‘Sport’ s'ha anotat un rècord al maig, aconseguint una pujada digital en 12 mesos d'un 30% en audiència i s'acosta a la barrera dels set milions d'usuaris únics. En l'apartat de les revistes,  ‘Cuore’ tenia fa un any 313.000 usuaris únics que a aquestes altures ja són un milió i mig. ‘Woman’, al seu torn, ha aconseguit créixer un 150% en la seva audiència digital.

Pel que fa als mitjans regionals, ‘El Periódico de Extremadura’ s'aproxima als 700.000 usuaris únics i ‘Mediterráneo’, al mig milió. ‘El Periódico de Aragón’ i ‘Córdoba’ experimenten un creixement digital del 8% i el 9%, respectivament.