IVET CANO
"Si no aconsegueixo un 10 sento que no trec el millor de mi"
Aquesta alumna de Girona cursarà Publicitat i Relacions Públiques i en les estones lliures estudia coreà

zentauroepp39100803 selectivitat170629165803 /
Ivet Cano Boada sempre ha sigut una alumna 10. Aquesta, a més a més, ha sigut la nota que ha obtingut de mitjana en el batxillerat social que ha cursat aquest any a l’institut Santiago Sobrequés i Vidal de Girona. A l’examen de selectivitat s’hi ha quedat a les portes, a només dues dècimes de l’excel·lència màxima. Ella, la Mònica, la Maria i l’Anna han sigut les quatre dones que han obtingut la mateixa nota: un 9,8 en les proves d’accés a la universitat.
A la Ivet, la qualificació li ha obert de bat a bat a Barcelona les portes de la carrera de Publicitat i Relacions Públiques a la Universitat Pompeu Fabra. La Sònia, la mare, es desfeia en elogis per la seva única filla mentre esperava que arribés a casa, a Girona, després de les múltiples entrevistes que va concedir per explicar l’èxit acadèmic. «És molt llesta, però també molt treballadora. Els professors em diuen que és una noia 10 en aplicació i com a persona», explica la mare, que li regalarà un viatge com a premi.
CULTURA COREANA
La Ivet es defineix a si mateixa com a «molt perfeccionista». «Si no aconsegueixo un 10, sento que no trec el millor de mi», diu. Reconeix que mai a casa seva ha sentit la lletania de «¡ves cap al quarto a estudiar!». Més aviat tot al contrari. «La meva mare sempre m’ha dit: ‘Relaxa’t, si no acabes avui ho fas demà’».
Notícies relacionadesAquesta adolescent és una llumenera per als idiomes. A més de parlar castellà, català i anglès, ara està estudiant alemany i ho està provant amb el coreà.
Va començar a interessar-se per aquesta llengua perquè té una grafia diferent. «L’estic estudiant per internet», aclareix. Una amiga la va aficionar a la música del país i, a partir d’aquí, va començar a introduir-se per les tortuositats d’aquesta cultura. «M’agradaria molt anar a Corea», apunta. Li agrada la lectura, tocar la guitarra i passar l’estona amb els seus «nebots petits».
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Impostos L’Agència Tributària oferirà una ‘declaració exprés’ de la renda a 4,4 milions de contribuents
- Campanya d’Hisenda ¿Què significa un resultat negatiu en la declaració de la renda?
- Mobilitat Renfe aparta dos treballadors acusats de sabotatge durant la vaga de Rodalies a Catalunya
- Tossa de Mar, protagonista d’un reality xinès amb milions d’espectadors
- ACTUALITAT BLAUGRANA La Lliga sacseja el Barça per les llotges VIP: «No té ‘fair play’ per inscriure Dani Olmo i Pau Víctor»