CRISI ALIMENTÀRIA
L'alerta dels ous contaminats afecta 16 països europeus i Hong Kong
Facua adverteix que podrien haver arribat a Espanya productes elaborats amb el producte de les granges clausurades
L’escàndol dels ous contaminats amb l’insecticida fipronil ha arribat a un total de 16 països europeus i a Hong Kong, segons va informar ahir divendres la Comissió Europea (CE), tot i que només en quatre (Holanda, Bèlgica, Alemanya i França) s’ha confirmat que els productes amb rastres de l’insecticida han arribat al circuit comercial. La resta ha rebut partides d’ous de les granges afectades i bloquejades però encara no s’ha confirmat la presència de fipronil en en aquests ous, va subratllar el portaveu comunitari Daniel Rosario, durant la roda de premsa diària de la CE. Aquests països són Suècia, el Regne Unit, Àustria, Irlanda, Itàlia, Luxemburg, Polònia, Romania, Eslovàquia, Eslovènia i Dinamarca, així com Suïssa i Hong Kong, segons les últimes notificacions al sistema europeu d’alerta ràpida (Rasff).
CIMERA COMUNITÀRIA
La Comissió Europea va precisar que la reunió anunciada per abordar el cas se celebrarà el pròxim 26 de setembre, a petició del comissari europeu de Salut i Seguretat Alimentària, Vytenis Andriukaitis.
Notícies relacionades«No és una reunió de crisi», va matisar la portaveu comunitària Mina Andreeva, que va insistir que l’objectiu de la trobada serà «treure lliçons» d’aquest succés. Encara que la comercialització de fipronil està permesa a la UE, el seu ús és il·legal en la cadena alimentària, i per això «hi ha una dimensió judicial» en el cas, va declarar Rosario, que va recordar que Holanda i Bèlgica mantenen obertes les seves respectives investigacions. «Som davant la utilització il·legal d’un producte que no s’hauria d’haver fet servir en aquestes circumstàncies», va afegir.
Per la seva part, FACUA-Consumidors en Acció va reclamar una transparència més gran tant al Govern central com als mateixos productors. «Sabem que els ous que s’han produït a les granges espanyoles no estan contaminats, però no ens tranquil·litza, precisament, el fet de saber que cada dia són més els països on s’han detectat partides contaminades, ni que podrien estar contaminats no només els ous, sinó també multitud de productes elaborats amb ells, si aquests estaven contaminats», va explicar el seu portaveu, Rubén Sánchez.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria