60 cigonyes decideixen passar l'hivern a Banyoles

zentauroepp41087785 el grup de cigonyes que per primer cop hiverna a l estany de171126093834 /
L'estany de Banyoles compta des de fa unes setmanes amb un grup estable de fins a 60 cigonyes que es podrien quedar a passar el que queda de tardor i l'hivern. És la primera vegada que s'observa aquest fenomen al Pla de l'Estany, ja que fins ara només es rebia la visita d'exemplars que es paraven un dia per descansar per després continuar la ruta cap a Europa.
El fenomen es va descobrir a principis d'octubre, quan ja s'havia acabat el període de migració. A través de les lectures de les anelles s'ha constatat que algunes provenen d'Alemanya, Suïssa i França.
Notícies relacionadesDormen en grues i edificis alts de la ciutat i s'alimenten sobretot de les restes que troben a l'abocador comarcal de Puigpalter. De dia, se les pot veure a la zona d'aiguamolls que s'ha construïda a la finca Casa Nostra, al costat de la carretera de circumval·lació de l'estany. "No sabem si es quedaran fins al febrer, ha sigut tota una sorpresa", admet un dels tècnics del Consorci de l'Estany, Carles Feo.
Fins ara hi havia cigonyes que passaven l'hivern als aiguamolls de l'Empordà i a Lleida. Carles Feo explica que si es traça una línia recta entre aquests dos emplaçaments, es veu que Banyoles forma part de la ruta.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Programa de celebració Badia apel·la a la memòria històrica per celebrar els seus 50 anys de vida
- El dret DE morir 358 persones van demanar l’eutanàsia a Catalunya el 2024
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Estratègia institucional per atraure talent Catalunya oferirà 78 places a científics dels EUA amb una dotació de 30 milions
- Editorial De la bronca a la proposta