'APPS' SOCIALS

Snapchat vira a competir amb WhatsApp

L''app' de missatgeria fugaç separa el contingut dels amics dels mitjans i anunciants

all-screens preview

all-screens preview

1
Es llegeix en minuts
Carmen Jané

Snapchat, l'app de fotos i missatgeria fugaç adolescent, separarà a partir d'ara el contingut generat pels usuaris i els seus amics del que produeixen mitjans de comunicació i anunciants, en un intent de convertir-se més en una eina de comunicació que en xarxa social.

L'app, que es defineix com una "empresa de càmeres", es va fer molt popular perquè els missatges s'esborraven a les 24 hores si no s'agrupaven i es convertien en Històries, va experimentar un descens en l'atenció dels seus usuaris des que Instagram va obrir les seves Stories, però ha aconseguit remuntar-ho i ara és la xarxa favorita dels adolescents nord-americans, segons Statista.

I l'ús que en fan els seus usuaris és bàsicament comunicació ràpida i amb imatges divertides entre ells gràcies a l'ús de filtres, màscares i bromes. Per això la companyia diu que es vol distanciar de les xarxes socials estil Facebook, on es puntuen els missatges, i convertir-la en un espai de lliure expressió on tinguin cabuda les fakes news on “ningú s'hagi de preocupar pel rigor del que comparteixes”.

També incorpora la possibilitat de crear històries en grup des dels xats col·lectius i les recomanacions basades en la selecció que fan altres persones.

Públic d'entre 18 i 24 anys

Els canvis començaran immediatament en alguns usuaris i s'aniran estenent a tots progressivament. Snapchat té més de 37 milions d'usuaris actius al mes, la majoria d'entre 18 i 24 anys, segons l'empresa. Fundada per Spiegel (marit de la top Miranda Kerr) i Robert Murphy el maig del 2012, l'app va rebutjar una oferta de compra de Facebook, que acabava de comprar Instagram.

Notícies relacionades

L'app també vol destacar que les seves històries destacades són seleccionades per un equip humà, cosa que no fa cap dels seus competidors. I deixa per als algoritmes adaptar això als perfils d'usuari.

La part dedicada als mitjans i a les empreses, amb contingut especialment creat per a l'app, ha sigut una de les més elogiades pels responsables de màrqueting, que han convertit Snapchat en un nou llenguatge per comunicar-se amb el públic més jove.