'APPS' SOCIALS
Snapchat vira a competir amb WhatsApp
L''app' de missatgeria fugaç separa el contingut dels amics dels mitjans i anunciants
all-screens preview
Snapchat, l'app de fotos i missatgeria fugaç adolescent, separarà a partir d'ara el contingut generat pels usuaris i els seus amics del que produeixen mitjans de comunicació i anunciants, en un intent de convertir-se més en una eina de comunicació que en xarxa social.
L'app, que es defineix com una "empresa de càmeres", es va fer molt popular perquè els missatges s'esborraven a les 24 hores si no s'agrupaven i es convertien en Històries, va experimentar un descens en l'atenció dels seus usuaris des que Instagram va obrir les seves Stories, però ha aconseguit remuntar-ho i ara és la xarxa favorita dels adolescents nord-americans, segons Statista.
I l'ús que en fan els seus usuaris és bàsicament comunicació ràpida i amb imatges divertides entre ells gràcies a l'ús de filtres, màscares i bromes. Per això la companyia diu que es vol distanciar de les xarxes socials estil Facebook, on es puntuen els missatges, i convertir-la en un espai de lliure expressió on tinguin cabuda les fakes news on “ningú s'hagi de preocupar pel rigor del que comparteixes”.
També incorpora la possibilitat de crear històries en grup des dels xats col·lectius i les recomanacions basades en la selecció que fan altres persones.
Públic d'entre 18 i 24 anys
Els canvis començaran immediatament en alguns usuaris i s'aniran estenent a tots progressivament. Snapchat té més de 37 milions d'usuaris actius al mes, la majoria d'entre 18 i 24 anys, segons l'empresa. Fundada per Spiegel (marit de la top Miranda Kerr) i Robert Murphy el maig del 2012, l'app va rebutjar una oferta de compra de Facebook, que acabava de comprar Instagram.
Notícies relacionadesL'app també vol destacar que les seves històries destacades són seleccionades per un equip humà, cosa que no fa cap dels seus competidors. I deixa per als algoritmes adaptar això als perfils d'usuari.
La part dedicada als mitjans i a les empreses, amb contingut especialment creat per a l'app, ha sigut una de les més elogiades pels responsables de màrqueting, que han convertit Snapchat en un nou llenguatge per comunicar-se amb el públic més jove.
- Informe de l’OCDE Espanya, entre els sis països on els fons de pensions es desinflen
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- Elena Manzano: "Cal trencar la premissa que Catalunya dona i Extremadura rep"
- Estrena a TV3 ‘Et faran un home’ relata les vexacions sofertes en la mili
- EIX EN TRANSFORMACIÓ Collboni fitxa Joan Oliveras com a president del consell per a la Rambla
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Televisió Una soltera abandona la seva cita a 'First Dates' després de les preguntes a les quals va ser sotmesa: "A mi em sembla un escàndol"
- A València Condemnats per contractar un sicari que va morir en un accident de moto quan anava a matar la seva víctima
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- Junts per Catalunya Per què Pujol torna al pujolisme