Casos comprovats
Cada 5 dies mor un taiwanès per excés de feina
És el tercer país del món en nombre d'hores anuals mitjanes de treball

Hora punta al matí, a Taipei (Taiwan). /
Un taiwanès mor cada 4,8 dies per malalties cardiovasculars i cerebrals lligades a l'excés de feina, segons l'informe sobre el risc per a la salut en el treball elaborat per un equip dirigit pel doctor Chen Baozhong, de la Universitat Nacional de Taiwan.
L'estudi de l'Institut de Medicina Laboral i d'Investigació sobre la Salut Industrial indica que la xifra només inclou els casos comprovats, però que el nombre de taiwanesos que moren per excés de feina "pot arribar a un al dia", informa aquest dilluns el rotatiu Lienhe Bao.
Taiwan és el tercer país del món en nombre d'hores anuals mitjanes de feina, segons dades del 2015 de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE), amb 2.314,8 hores, xifra superior a les 2.113 hores de Corea del Sud, afegeix el diari.
En alguns sectors laborals i empreses de l'illa hi ha el costum de no sortir del lloc de treball fins que es completa tota la feina pendent i hi ha torns que poden portar a no descansar en més d'una setmana.
"Se sap quan s'entra a treballar, però no quan s'acaba", va dir a Efe Cheng Yi-hua, empleada en una empresa mediàtica.
L'economia illenca va registrar una renda anual mitjana per persona de 25.119 dòlars (20.585 euros), 451.500 milions de dòlars (370.000 milions d'euros) en reserves de divises, 11,4 milions de treballadors en una població de 23,5 milions i un índex de desocupació del 3,71 per cent a finals del 2017, segons estadístiques oficials.
- Obituari Mor Pere Heredero, històric restaurador de Barcelona i amo durant mig segle del bar Versalles
- Perfil Qui era Seankese Johnson, el pilot de l’helicòpter accidentat a Nova York?
- Guillermo Mattioli, degà del Col·legi Oficial de Psicològia de Catalunya: "El missatge de Marian Rojas Estapé és fals i cruel"
- Gestió hídrica Les dessalinitzadores produeixen al 90% malgrat que haurien d’estar al 30% segons el pla de sequera
- Miguel Bosé: "No soc ‘woke’, no soc beneit, ni ho seré mai"
- Mapi León, sancionada amb dos partits després de l'acció polèmica al derbi
- El germà de Mercè Camprubí, des de Nova York: "Van marxar junts i amb un somriure a la cara"
- Festa d’inauguració Barcelona culmina el parc de Glòries amb l’estrena de la seva plaça central el 26 d’abril
- LA VIDA I LA MORT Encara que no ens toqui
- EL GP D’F1 DE BAHRAIN Piastri, imparable amb McLaren, però Norris torna a fallar