figura polèmica
El Mundial de MotoGP fa una defensa aferrissada de les hostesses
Els organitzadors consideren que la F-1 les ha vetat per quedar bé amb l'opinió pública
"És una feina totalment respectable", assenyala Márquez, sextacampió del món
zentauroepp36832880 azafatas moto gp180201183832 /
El Mundial de MotoGP no té previst canviar la seva política, la seva imatge, i continuarà permetent "mentre no vegem res irrespectuós" que equips i patrocinadors contractin hostesses per a la graella o per als seus diferents esdeveniments. Encara que no ho diuen en veu alta, els organitzadors del Mundial consideren que els amos de la F-1 han pres una decisió de cara a la galeria i, evidentment, per guanyar-se adeptes.
"A Dorna ningú contempla la possibilitat d'acabar amb les hostesses, entre altres raons perquè les considerem uns treballadors més del pàdoc, part de la caravana del Mundial, persones que contracten equips i patrocinadors, no Dorna, perquè entenen que les necessiten per a la seva imatge", assenyala Ignasi Sagnier, director de comunicació de Dorna.
"Mentre no vegem res irrespectuós al pàdoc, ens és totalment indiferent que siguin nois o noies. Fa la sensació que ningú contempla que molts d'aquests joves estan estudiant les seves carreres i aprofiten aquests caps de setmana per poder ingressar uns diners que els van de meravella", acaba dient Sagnier.
"Es pot estar a favor o en contra d'aquesta mesura de la F-1 -ha tuitejat l'expilot neozelandès Simon Crafar, guanyador del GP d'Anglaterra del 1998 i comentarista de MotoGP TV-, però jo els diré que la meva dona, amb qui fa 23 anys que estic feliçment casat, era hostessa de Marlboro".
Amy Dargan, periodista del Mundial, també ha escrit diversos tuits en què explica que "he treballat per a marques i patrocinadors com a hostessa mentre estudiava periodisme a la universitat i va ser, precisament, una d'aquestes marques qui em va oferir la meva primera feina com a periodista. ¿Les hostesses són necessàries? Probablement no. ¿És una feina ofensiva per a la dona? Crec que la resposta té més a veure amb com som vistes per part de la societat. ¿M'he sentit incòmoda alguna vegada? Bé, és evident que, a vegades, he tingut la sensació que la societat no ha entès gaire bé el paper de la grid girl".
Notícies relacionadesPenny Sturgess, hostessa de MotoGP i excompanya del pilot Scott Redding, també ha escrit sobre la prohibició de la F-1. "¿On queda la llibertat d'escollir sense fer mal a ningú? És veritat que el món del motor, l'anomenat motorsport, és masclista, però puc afirmar amb certesa que alguns dels meus millors amics són homes i sempre m'he sentit respectada, apreciada i valorada per ells. El motorsport m'ha ajudat a formar-me com a persona i com a professional. Ha sigut una experiència única i molt positiva".
Marc Márquez, sextacampió del món, reconeix que "això és un tema que no decidim els pilots, però la meva opinió és que és una feina que pot ajudar molts nois i noies. És totalment respectable. Això sí, estic a favor que, en moltes situacions, es reguli un vestuari adequat, sempre ve bé. I això s'està complint".
- Creixement mitjà del 5,95% L’aigua pujarà dos euros de mitjana per rebut a BCN i 22 ciutats
- Informe de la Fundació BBVA La productivitat registra l’alça més gran des del tercer trimestre del 2022
- Les novetats de la reforma
- Política tributària El Govern aprova el paquet fiscal i renegociarà l’impost energètic
- El mercat laboral Díaz dona per esgotada amb la patronal la negociació de la reducció de jornada