LA NOVA ALTA VELOCITAT
Lleida demana a Foment que l'EVA pari a la seva estació
Àngel Ros recorda a De la Serna l'important paper de la ciutat en sectors com la ramaderia o l'agricultura
Renfe anuncia que l'AVE de preu reduït sí que es detindrà a Saragossa en el futur

jcarbo41929299 iigo de la serna180206132607 /
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha demanat per carta al ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que el nou servei d’alta velocitat que posarà en marxa Renfe el 2019, denominat EVA i amb preus fins a un 25% més baixos que l’AVE, tingui parada també a Lleida, en el seu recorregut inicial entre Madrid i la nova estació del Prat de Llobregat.
Ros remarca en la missiva la importància que té per a la ciutat disposar de bones comunicacions, i recorda l’«èxit» que va suposar l’arribada de l’AVE a Lleida, fa més de 14 anys, i la posterior posada en marxa de noves connexions i els serveis Avant. L’alcalde subratlla també «la importància que té per a les comunicacions ferroviàries espanyoles la parada a Lleida, capital de sectors tan importants per a l’economia catalana i espanyola com el porcí i la fruita, a més de ser seu universitària i d’investigació en el món agroalimentari».
En la seva carta, Ros també recorda a De la Serna que Lleida és una de les portes d’accés més importants del Pirineu, inclosa la Vall d’Aran i «el veí país d’Andorra». L’alcalde també treu pit amb la universitat, les fires i els centres d’investigació, i no s’oblida de sectors com el turisme, el comerç, la logística i les obres públiques.
El ministre va presentar dimarts el nou servei, que inicialment preveu cinc freqüències diàries per sentit entre Madrid i el Prat, amb parada al Camp de Tarragona. L’estimació inicial és transportar 1.050.000 passatgers anuals, dels quals 400.000 procediran del vehicle privat i 250.000 seran nous passatgers.
PARADA AL CAMP DE TARRAGONA
Notícies relacionadesA diferència de Lleida, Renfe preveu que en un futur l’EVA pugui efectuar una parada a Saragossa, segons fonts de la companyia. Sí que es detindrà des d’un principi al Camp de Tarragona. Segons l’operador, el servei s’ha dissenyat de moment amb una única parada intermèdia per ajustar-ne els costos. L’elecció del Camp de Tarragona és deguda al fet que l’estació està situada fora de la ciutat, cosa que permet el transport intermodal. El president aragonès, Javier Lambán, va avisar ahir que Aragó «no tolerarà» quedar-se fora de l’EVA, una cosa que, segons el seu parer, amagaria «motius polítics». «Seria una verdadera atrocitat que no parés a Saragossa», va recalcar.
Renfe preveu invertir fins a quatre milions d’euros en la posada en marxa de l’EVA, dos milions en la remodelació de l’estació del Prat i la resta, en els trens.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Conflicte La Mina reclama un pla per actuar en cas d’incidents greus
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Programa de celebració Badia apel·la a la memòria històrica per celebrar els seus 50 anys de vida
- El dret DE morir 358 persones van demanar l’eutanàsia a Catalunya el 2024
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros