el dimecres 21 de març
'Autèntics', la campanya viral per al Dia Mundial de la Síndrome de Down
El vídeo ha aconseguit en només una setmana més de 150.000 visualitzacions
Down Espanya ha llançat la campanya 'Autèntics' amb motiu del Dia Mundial de la Síndrome de Down, que se celebra el dimecres 21 de març. La campanya, realitzada sense cap tipus de guió, "mostra les persones amb síndrome de Down tal com són, sense artificis, i reflecteix que ells són inimitables, espontanis i genuïns, en definitiva, autèntics", indica l'entitat.
"L'objectiu és que la societat s'acosti més a la manera de ser, pensar i sentir d'aquest col·lectiu, que a Espanya està format per 35.000 persones, i que els descobreixi com no havia fet fins ara", explica Down Espanya.
El vídeo complet d''Autèntics ha arribat en només una setmana més de 150.000 visualitzacions i Down Espanya espera que es converteixi en un èxit viral.
La campanya té com a protagonistes adults i joves amb síndrome de Down acompanyats de germans, cosins, amics, la seva parella. Tots ells comenten en primera persona i amb naturalitat què és la síndrome de Down i què implica, com es veuen i senten. També apareixen diverses mares amb els seus fills explicant la seva experiència vital.
Frases com "jo em veig genial, de dalt a baix", "tinc un defecte i és que quan trec el caràcter, el trec", o "amb l'operació biqini estic bé per poder anar a la platja a l'estiu", expressen que, a l'hora de parlar de si mateixos, ells es defineixen amb naturalitat i sense complexos.
Notícies relacionadesPer la seva part, les mares es mostren orgulloses dels seus fills i afirmen que les persones amb síndrome de Down "no són ni angelets ni regalets de Déu, són persones amb les seves necessitats", i que "és molt important una societat sense por a la diferència, al que és desconegut". "El meu fill és alegria, és superació des del minut u", explica orgullosa una d'elles.
La campanya es tanca amb un missatge optimista que les persones amb síndrome de Down llancen a la societat i que reflecteix les ganes que tenen d'aconseguir èxits en la vida: "Estem aquí per lluitar junts cap al futur. Si nosaltres no triomfem, no val per a res, volem triomfar, volem fer de tot".
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Predicció meteorològica L’arribada d’una nova borrasca tornarà a portar pluges generalitzades a partir de dimecres
- Seguretat viària Augmenten més d'un 46% els morts a les carreteres catalanes en el primer trimestre de l'any
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu