Condicions de vida
Un de cada cinc espanyols viu en risc de pobresa amb menys de 8.500 euros a l'any
El percentatge de persones que viu en risc d'exclusió continua sent molt elevat, però que ha baixat en set dècimes en un any

zentauroepp43769450 pah180615162407 /
Una de cada cinc persones, el 21,6 % de la població, està en situació de pobresa i viu amb menys de 8.522 euros a l’any, davant els 11.074 que perceben de mitjana la resta d’habitants.
Els ingressos mitjans anuals d’una llar espanyola són de 27.558 euros, amb dades del 2017, després d’experimentar un augment del 3,1% respecte a l’any anterior, segons l’Enquesta de Condicions de Vida (ECV) difosa avui perl’Institut Nacional d’Estadística (INE), que reflecteix una lleu millora a gairebé tots els indicadors de pobresa.
Malgrat això, el 37,3% de les llars no pot afrontar despeses imprevistes, el 34,4% no pot anar de vacances ni una setmana a l’any, el 9,3% arriba a fi de mes amb "molta dificultat" i el 7,4 % no pot pagar a temps la hipoteca, el lloguer, el gas, l’electricitat o la comunitat, percentatges que s’han reduït entre un i cinc punts.
Notícies relacionadesMalgrat que el percentatge de persones que viu en situació de risc de pobresa continua sent molt elevat, ha descendit en set dècimes en un any en què els ingressos mitjans per persona han pujat un 3,4%.
El risc de pobresa, explica Estadística, mesura la desigualtat, no la pobresa absoluta, és a dir, quantes persones tenen menys ingressos que el conjunt de la població. De manera que el 2017, segons càlculs per a tot Europa, el risc de pobresa per a les llars d’una persona s’ha establert en 8.522 euros anuals, i en 17.896 per a les compostes per dos adults i dos menors de 14 anys.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Seguretat Social Canvis en la jubilació parcial, demorada i activa: La nova reforma de les pensions ja està en vigor
- Predicció meteorològica L’arribada d’una nova borrasca tornarà a portar pluges generalitzades a partir de dimecres
- Convivència amb l’extrema dreta El PSC, Junts, ERC, Comuns i la CUP creen una comissió d’estudi sobre els discursos d’odi al Parlament
- Successos La Guàrdia Civil deté a l’Eixample diversos terroristes acusats de col·laborar amb Hezbol·là