Aniversari del diari de Grupo Zeta

EL PERIÓDICO obre l'exposició dels seus 40 anys

El vicepresident Aragonès inaugura la mostra amb paraules de record a Junqueras i a Antonio Asensio

Els jardins del Palau Robert reuneixen 120 portades i 100 fotografies des del 1978 al 2018

20180914 40aos elperidico-google-drive / periodico

3
Es llegeix en minuts
Óscar Hernández / Arnau Soto

“És una bona retrospectiva de 40 anys de la nostra història”, va resumir ahir el vicepresident de la Generalitat i conseller d’Economia, Pere Aragonès, l’exposició 40 anys de periodisme, que commemora les quatre primeres dècades d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA. La mostra gratuïta, que resumeix la vida d’aquest rotatiu i de la societat que l’acull, ja està oberta al públic en el marc dels jardins del Palau Robert, a la confluència del passeig de Gràcia amb la Diagonal de Barcelona.

Aragonès va destacar, en el seu discurs d’inauguració, “la iniciativa, el compromís i la qualitat d’EL PERIÓDICO”, el primer número del qual es va publicar el 26 d’octubre del 1978. “Aquest diari ha sigut sempre molt estimat i seguit per la classe treballadora i popular i ha reflectit els anhels de la societat”, va afirmar el polític. Respecte a la iniciativa i l’emprenedoria, el vicepresident va tenir un record per a Antonio Asensio Pizarro, fundador del Grupo Zeta i d’EL PERIÓDICO, davant de la mirada del fill de l’editor i president del grup, Antonio Asensio Mosbah.

Junqueras lector

Aragonès va explicar també una anècdota sobre el seu antecessor, Oriol Junqueras, president d’ERC i ara a la presó. “A l’arribar al Departament d’Economia el primer que feia Junqueras quan obria EL PERIÓDICO era llegir la columna de Josep Maria Espinàs, que segur que ara deu continuar fent en la mesura de les seves possibilitats. Una columna que és exemple dels col·laboradors de qualitat, d’alt nivell i de feina ben feta d’aquest mitjà”

El director d’EL PERIÓDICO, Enric Hernàndez, va assegurar poc abans, en l’obertura de l’acte, que “la redacció del diari ha intentat ser sempre fidel als seus principis editorials: explicar les coses tal com són, no com a alguns els agradaria que fossin”. També va recordar la seva aposta per “una informació rigorosa i contrastada”, “sense por i sense concessions”. I va recordar l’editorial del primer exemplar d’EL PERIÓDICO, vigent en l’actualitat, que afirmava que sense premsa “aquest país difícilment podria ser una democràcia”. Aquell editorial del 1978 és el que obre el recorregut de la mostra del Palau Robert.

Emocions

L’exposició 40 anys de periodisme consta de 20 grans plafons en els quals es reparteixen un total de 120 portades d’EL PERIÓDICO publicades des de 1978 fins a fa uns dies. Al costat hi apareixen un centenar de fotografies d’aquells 40 anys d’història. Els assistents a la inauguració, i els visitants que hi vagin  a partir d’avui i fins al 14 d’octubre, recorden moments de la seva joventut, fets que van marcar les seves vides en algun moment, i fan de la mostra no només un recorregut per la història, sinó també per les emocions i la memòria personal.

Un d’aquests espectadors va ser ahir Jaume Asens, tinent d’alcalde a l’Ajuntament de Barcelona, que es va mostrar entusiasmat després de recórrer l’exposició ambEnric Hernàndez, Pere Aragonès i el president del Grupo Zeta, Antonio Asensio Mosbah, que van escoltar amb atenció les explicacions del fotògraf Xavier Jubierre, comissari de la mostra i excap de Fotografia del rotatiu.

“Per a mi aquesta és una exposició sexi i glamurosa. Es tracta de fotos i portades impactants que busquen la complicitat del lector”, va dir Asens, que va reconèixer que s’havia emocionat al veure la foto d’‘el Vaquilla’, el delinqüent mort el 2003, que ell mateix com a advocat va haver de defensar. “És que hi ha coses que he vist en aquesta exposició que em connecten amb la meva biografia. També m’ha fet gràcia veure una Ada Colau activista en una portada i l’Ada alcaldessa en l’altra”, va afirmar abans de recomanar visitar aquesta mostra gratuïta “per saber qui som i d’on venim”.

Notícies relacionades

L’exposició 40 anys de periodisme està patrocinada per Bombay Sapphire. Per això a la festa d’inauguració es van oferir ahir tres còctels diferents: el popular gintònic; el clàssic Negroni, amb ginebra, vermut i Bitter, la novetat de la marca Martini, i Tom Collin’s, amb ginebra, suc de llimona, sucre i un toc de soda.

La mostra pot visitar-se cada dia gratuïtament des de les 9.00 a les 20.00 hores (els diumenges només al matí) a través d’un recorregut pels jardins de l’edifici d’estil neoclàssic, seu permanent d’exposicions vinculades amb Catalunya així com de l’Oficina d’Informació Turística.