Les 3 amenaces per a internet en el 30è aniversari de la web
Berners Lee es declara "molt preocupat per la indecència i la propagació de la desinformació a internet"

tim-berners-lee
El pare de la World Wide Web, Tim Berners-Lee, ha instat a una acció global a internet per evitar una "disfunció futura" amb problemes com la filtració de dades, els piratejos i la desinformació.
► Aniversari d’internet: Així es va inventar la World Wide Web
En una entrevista amb la cadena britànica BBC amb motiu del 30è aniversari de la creació de la Web, Berners-Lee destaca que la gent s’ha adonat que les seves dades poden ser "manipulades" després de l’escàndol de Cambridge Analytica, quan aquesta companyia britànica va recopilar dades de milions d’usuaris de Facebook per a suposadament ajudar a la campanya del republicà Donald Trump en les eleccions presidencials dels EUA.
"Estic molt preocupat per la indecència i la propagació de la desinformació. Quan es va destapar el cas de Cambridge Analytica, la gent es va adonar que les eleccions es poden manipular utilitzant dades que ells mateixos han proporcionat", va afegir Berners-Lee.
Pirateig, 'clickbait' i discussions agressives
A més, l’inventor va publicar una carta oberta assenyalant les tres principals amenaces per a la web avui dia, posant èmfasi en les activitats malicioses com el pirateig i l’assetjament, en els models de negoci que premien el 'clickbait' (esquer per aconseguir visites en els titulars de les notícies), i en discussions polaritzades i agressives i altres conseqüències indesitjades.
Segons el creador, aquests problemes es podrien frenar mitjançant noves lleis i sistemes que limitin el comportament a la xarxa.
Cooperar amb els poders públics
Notícies relacionades"Necessitem cooperació de la web amb el govern, la població civil i càrrecs electes que prenguin decisions i actuïn quan els interessos del sector privat amenacin els béns públics", va explicar.
Aquest mes de març es compleixen tres dècades des que Berners-Lee va enviar al seu cap una proposta que seria el punt de partida de l’ús de la World Wide Web, amb l’objectiu inicial que els científics poguessin compartir informació amb universitats i altres institucions del món.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros