VIOLACIÓ O ABÚS SEXUAL
El Govern espera que "es faci justícia" amb la sentència del Suprem sobre 'la Manada'
Celaá assegura que l'Executiu espera la sentència "amb respecte" i remarca la «feina» del Ministeri de Justícia en la formació de jutges sobre aquesta matèria

zentauroepp47957519 celaa consejo ministros190430133916 /
La portaveu del Govern en funcions, Isabel Celaá, ha assegurat que l’Executiu espera "que es faci justícia" i "amb respecte" la decisió ferma del cas de ‘la Manada’, que ha quedat vist per a sentència aquest divendres al Tribunal Suprem.
"Esperem que es faci justícia i amb respecte a conèixer la sentència", ha assenyalat durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, mentre destacat la “feina” que ha fet el Ministeri de Justícia en matèria de formació en perspectiva de gènere, i del d’Interior, recordant que cada vegada es denuncien més les agressions sexuals.
Aquest divendres ha tingut lloc una vista pública en la qual cinc magistrats han escoltat l’exposició delsrecursos de cassació presentats contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Navarra (TSJN).
Aquesta sentència va confirmar la dictada per l’Audiència de Navarra, que va condemnar els cinc membres de ‘la Manada’ per un delicte d’abús sexual i els va absoldre deld’agressió al no apreciar ni violència ni intimidació en els fets que van tenir lloc en els Sanfermines de 2016, quan una jove madrilenya de 18 anys va denunciar haver patit una violació múltiple.
Jutges formats
Notícies relacionadesSegons Celaá, en un any el Govern de Pedro Sánchez "ha fet moltes coses", entre les quals ha destacat l’oferta de "molts cursos" de formació a jutges i operadors jurídics. Així mateix, ha defensat que s’han emprès "canvis legislatius amb mesures de prevenció" en coordinació entre Justícia i Interior. "I tenim resultats perquè les denúncies en relacions les agressions referides a delictes contra la llibertat i indemnitat sexual han augmentat", ha agregat.
Quan se li ha preguntat en concret per la reforma de la tipificació dels delictes sexuals al Codi Penal, una mesura que no ha arribat a veure la llum al Consell de Ministres i ha sigut molt defensada pelPSOE i Unides Podem, Celaá ha insistit que "el Govern no ha deixat de treballar en aquesta línia". "S’han fet incorporacions legislatives sobre això", s’ha limitat a afegir.
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- Final d’un pontificat Un conclave sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Memòria Democràtica Puigdemont es compromet davant les famílies afectades a impulsar la restauració de béns confiscats pel franquisme
- Mort del Papa L’últim adeu a Francesc es posa en marxa: el funeral serà aquest dissabte
- Patologies Ictus: símptomes de l’accident cerebrovascular que ha causat la mort del papa Francesc
- La mort del pontífex Illa lloa que el papa Francesc posés «pobres i desvalguts al centre» de l’Església