VENDA IL·LEGAL
Sitges tem un efecte rebot pel dispositiu policial de Barcelona contra el 'top manta'
L'alcaldessa Aurora Carbonell lamenta que l'operatiu de la capital catalana «només treu els venedors però no soluciona el problema de soca-rel»

zentauroepp37487683 19 2 2017 manteros top manta ocupan el paseo de sitges fot190801084319
El govern de Sitges es mostra expectant pels efectes que pugui tenir en el municipi el dispositiu policial que Barcelona ha desplegat en els últims dies per erradicar el ‘top manta’. L’alcaldessa Aurora Carbonell no descarta un increment del nombre de venedors provocat per un efecte rebot i critica les polítiques centrades en la persecució policial, assegurant que operatius com el de la capital catalana “només treuen els venedors, però no solucionen el problema de soca-rel”. En declaracions a l’ACN, Carbonell diu que cal afrontar el fenomen del ‘top manta’ “des d’un vessant de seguretat i també dels serveis socials”, i reclama insistentment una modificació de la llei d’estrangeria. “Són persones amb una problemàtica molt greu i només els podrem ajudar si tenen papers”, afegeix.
L’alcaldessa de Sitges lamenta el tarannà del dispositiu desplegat a Barcelona aquesta setmana en alguns dels principals eixos turístics de la ciutat, on un centenar d’agents delsMossos i la Guàrdia Urbana eviten la presència de manters durant 12 hores al dia. “No és només un problema de policia”, insisteix, fent bandera de les polítiques desplegades a Sitges, on els últims anys s’ha analitzat el perfil dels venedors per impulsar mesures socials que els ajudin a inserir-se al mercat laboral legal. “Fer grans desplegaments policials no és una manera de solucionar-ho, perquè et treus el teu problema de sobre i el trasllades a un altre lloc”, diu Carbonell, que assegura que la Policia Local de Sitges està a l’aguait per comprovar si es produeix un efecte rebot que incrementi els venedors a la zona marítima. Tot i així, també afegeix que el gruix de venedors “solen regular-se entre ells” per evitar punts de saturació.
Notícies relacionadesEn l’àmbit del control policial, Sitges va fer a començaments d’any una prova pilot amb un patrullatge mixt entre agents de la Policia Local i agents de seguretat privada, seguint el model impulsat per altres ajuntaments, com el Vendrell. Durant aquest estiu manté el mateix sistema i, de moment, no es preveuen altres mesures. Segons l’alcaldessa, la diferència entre els operatius de Sitges i els de Barcelona és que en el seu municipi el patrullatge és dissuasiu, “sense fer-los fora de males maneres”.
Més enllà de les iniciatives aplicades en l’àmbit local, Carbonell reclama a l’Executiu espanyol col·laboració per abordar el fenomen del ‘top manta’ i l’insta a modificar la llei d’estrangeria per facilitar el recolzament als venedors que accedeixen a rebre assessorament dels Serveis Socials municipals. “Hi ha gent que porta molts anys vivint aquí, i fins i tot tenen família i fills”, apunta l’alcaldessa, que exigeix una “solució imminent”. En aquest sentit, recorda que l’ajuntament té en marxa diverses iniciatives de recolzament als manters. Assenyala, com a exemple, diverses parades del mercat ‘hippy’, destinades a venedors amb dificultats econòmiques. Per poder utilitzar aquestes ‘parades socials’, però, Carbonell remarca que és necessari que els venedors tinguin regularitzada la seva estada al país. “Si no, se’n queden al marge”, lamenta.
- Aquest dilluns Dia de pluja a Barcelona: el temporal deixa fortes pluges i fins i tot calamarsa en alguns barris de la ciutat
- Accident greu Més de 30 ferits en una col·lisió entre dos autocars a l’avinguda Diagonal de Barcelona
- Normativa ¿Es pot conduir amb la ITV caducada però amb cita prèvia?
- Noves tecnologies Les novetats de Mossos a l’MWC: un cotxe patrulla hipeconnectat amb un dron al sostre i un predictor de delictes
- L'estafa que està apareixent als mòbils dels clients de CaixaBank
- Fira tecnològica a Barcelona Mobile World Congress 2025, en directe: última hora del MWC i novetats
- Radiografia del 'masking': quan el patiment emocional es fa invisible
- Multimèdia | Guia d’aliments de temporada: març, mes de sembra i de peix fresc
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA L’alerta meteorològica obliga a suspendre el Vila-real - Espanyol
- Màxim GOLEJADOR europeu El Barça o el tsunami golejador de Flick