Incident a la frontera de Ceuta
Fugir del Marroc tant sí com no
Aquest vídeo, gravat per un viatger en el costat marroquí de la frontera de Ceuta, mostra fins a quin punt poden arribar a arriscar-se algunes persones en l’intent de sortir del Marroc.
A Ceuta els coneixen com a “kamikazes”. Són conductors que passen per força per la frontera d’El Tarajal, envestint amb el cotxe les barreres, o aprofitant la més mínima distracció dels policies. L’intent és tan difícil que pocs s’atreveixen. Sol passar un o dos cops a l’any.
L’últim l’ha protagonitzat un petit delinqüent marroquí que el dia 13 es va colar en la frontera amb el cotxe, un Volkswagen Polo que va quedar completament destrossat. Del conductor temerari, i ara també immigrant il·legal, se n’ha fet càrrec el Cos Nacional de Policia.
El conductor, la identitat del qual no ha transcendit encara, buscava sobretot no ser detingut al Marroc, al preu de cometre un delicte a Espanya. Al cotxe no hi havia drogues, ni cap botí de robatori, però sí un ganivet de grans dimensions. La seva fugida va acabar a la carretera marítima que voreja la platja ceutina d’El Chorrillo, després de xocar amb diversos cotxes.
No ha sigut fins aquest dissabte que ha arribat aquest vídeo marroquí al costat espanyol de la frontera. Un dels agents de la policia de duanes del país veí arriba a treure l’arma. I això encara accentua més l’ansietat del conductor.
El territori on va aconseguir arribar amb el cotxe, per cert, és eld’un país en alerta 4 antiterrorista. La seva fugida podria haver acabat en tragèdia. El vídeo arribava als telèfons mòbils de policies i guàrdies civils de Ceuta quan a Barcelona, en aquell mateix moment, es recordava en dos actes públics a les víctimes dels atemptats del 17-A.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Relacions Govern-ERC Illa i Junqueras es reuneixen per primera vegada i donen aire a la legislatura a Catalunya
- Alto el foc a Gaza Hamàs completa l’alliberament dels ostatges israelians vius de la primera fase de la treva
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»