A AMPOSTA
El sofriment d'un bou en un 'Concurs d'Emboladors' causa indignació a les xarxes
La Coordinadora per l'Abolició dels Correbous exigeix la prohibició de "totes les modalitats de correbous que existeixen a Catalunya"
L'entitat ha denunciat, al llarg de l'estiu, diverses vulneracions del reglament dels 'correbous' com la participació de menors de 14 anys

kjggk
Les imatges d’un bou agonitzant al 'Concurs d’Emboladors' d’Amposta (Montsià, Tarragona) han causat indignació a les xarxes socials. El vídeo, compartit per la Coordinadora per l’Abolició dels Correbous mostra com unes cinc persones subjecten el bou i li calen foc a les banyes. Altres centenars de persones aplaudeixen i observen l’escena des de la pista i les grades del recinte.
"Espectacle decrèpit"
L’entitat denunciant, que com el seu nom indica lluita per l’abolició dels 'correbous', ha qualificat l’acte d’"espectacle decrèpit", considerant que "només es pot apreciar violència, humiliació i el terror al foc de les víctimes que, preses del pànic, busquen desesperadament la sortida".
➡️ Imágenes del último toro de la noche en el XVI Concurso de Emboladors de #Amposta.
— Coordinadora per l'Abolició dels Correbous (@Correbous_cat) 20 de agosto de 2019
Espectáculo decrépito donde sólo se pudo apreciar violencia, humillación y el terror al fuego de las víctimas que, presas del pánico, buscan desesperadamente la salida.
🚫🐃 #AbolicióCorrebous pic.twitter.com/yWlPQnzv8w
"Vergonya", "terrible", "indignant" o "torturadors" han sigut alguns dels comentaris més repetits per part dels internautes, molts dels quals coincideixen amb la necessitat de prohibir aquest tipus de festes.
Malgrat que molts veïns aplaudeixen aquest tipus de celebracions a les festes d’alguns pobles –Amposta no és l’únic municipi on encara se celebren actes taurins–, sobretot de les Terres de l’Ebre, també hi ha els que estan en contra com la CAC o Tots Som Poble, que es va constituir l’octubre passat per denunciar les festivitats que comporten sofriment animal, reduir els actes taurins i eliminar els més cruels, el 'Bou Embolat' i el 'Bou Capllaçat'.
Menors de 14 anys als 'correbous'
Notícies relacionadesLa Coordinadora per l’Abolició dels Correbous a Catalunya ha denunciat al llarg de l’estiu el maltractament animal i vulneracions del reglament dels 'correbous' com la participació de menors de 14 anys, el consum d’alcohol o el llançament d’objectes.
Malgrat que el 2010 el Parlament va aprovar l’abolició de les corrides de toros a Catalunya, les festes populars amb bous continuen estant regulades i permeses, sempre que no acabin amb la mort de l’animal. L’associació, no obstant, no es dona per vençuda i continua fent campanya perquè la Cambra baixa catalana "posi fi a totes les modalitats de 'correbous' que existeixen a Catalunya".
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Serà nomenat avui El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- ANÀLISI El xat de seguretat dels homes de Trump filtrat revela una estratègia contra Europa
- La Volta viu a ritme de bonificació abans de la Molina
- La coherència de la rebaixa fiscal d’Illa
- Flick veu el Barça perdre el partit i perdre Metu