Comença el tràmit per convertir en autovia l'AP-2 del Vendrell a Saragossa i l'AP-7 de Tarragona a la Jonquera

El ministeri licita un estudi informatiu sobre l'impacte de la supressió del peatge a partir de l'agost del 2021

undefined11658932 lleida  29 10 2009   autopista ap 2 a su paso por area de ll181119184638

undefined11658932 lleida 29 10 2009 autopista ap 2 a su paso por area de ll181119184638

1
Es llegeix en minuts
F. M. H. / Zaragoza

El Ministeri de Foment ha iniciat els tràmits perquè l’autopista AP-2, entre Saragossa i el Vendrell, es reverteixi a l’Estat i funcioni com a autovia a partir d’agost del 2021, segonsinforma EL PERIÓDICO D’ARAGÓ.

En concret, el ministeri ha licitat un contracte de serveis per redactar l’‘Estudi previ sobre distribució de demanda de trànsit després de supressió de peatge a l’AP-2 Saragossa-el Vendrell i l’AP-7 Tarragona-la Jonquera i necessitat d’actuacions a la Xarxa de Carreteres de l’Estat’, segons ha anunciat aquest dimarts. El pressupost per a l’estudi ascendeix a 810.700 euros.

Segons han recordat fonts de Foment, la reversió ja s’ha efectuat amb l’AP-1, i a principis de l’any vinent es farà amb l’AP-4 i alguns trams de l’AP-7. Amb aquest estudi, s’inicia el tràmit per a la resta d’aquesta última via i l’AP-2.

Estudi de trànsit

L’objecte de l’estudi és recopilar els antecedents, la realització d’un estudi de trànsit i de mobilitat de l’entorn viari de les esmentades autopistes (tant de la situació actual de la infraestructura com després de la supressió del peatge, valorant l’efectivitat de les alternatives d’actuació que es proposin) i l’estudi d’altres dades bàsiques.

Notícies relacionades

Aquests permetran determinar les millors solucions per a les actuacions que s’hagin d’emprendre per acomodar la demanda a la Xarxa de Carreteres de l’Estat després de la redistribució de trànsit que es produirà quan s’hagin suprimit els peatges a l’AP-2 i l’AP-7, tals com la remodelació d’enllaços existents o la implantació d’altres de nous, establint la seva programació.

Fonts de Foment han indicat que la reversió no ha de significar necessàriament que s’abandoni el desdoblament de l’N-II en els trams on les dues vies discorren en paral·lel, ja que la decisió dependrà precisament dels resultats d’aquest estudi.