ÚLTIMA ONADA DE L'ESTUDI GENERAL DE MITJANS

Prensa Ibérica té 3,3 milions de lectors diaris, segons l'EGM

EL PERIÓDICO arriba als 336.000 lectors, un 2,8% més que l'any passat

Després de comprar Zeta, el grup disposa de tres diaris entre els deu més llegits

zentauroepp51116563 egm191127210932

zentauroepp51116563 egm191127210932 / Ferran Nadeu

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Prensa Ibérica, el grup que presideix Javier Moll, tanca l’any, després de la compra del Grup Zeta, amb tres diaris d’informació general entre els 10 més llegits a Espanya. Prensa Ibérica, editora d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA, es consolida així com una de les principals companyies espanyoles de comunicació. En total, els diaris i revistes del grup superen els 3,3 milions de lectors, segons les dades de la tercera i última onada del 2019 de l’Estudi General de Mitjans coneguda aquest dimecres.

EL PERIÓDICO DE CATALUNYA té concretament 326.000 lectors diaris, la qual cosa suposa un increment de 9.000 lectors (2,8%) respecte a l’any passat. Comparat amb els lectors del trimestre anterior d’aquest mateix any (342.000), que va ser molt positiu, s’ha produït una disminució del 4,7%, en la mateixa línia que altres mitjans. 

Les revistes de Prensa Ibérica, entre les quals destaquen publicacions com ara ‘Woman’, ‘Stilo’ i ‘Viajar’, pugen en audiència un 7,4% i arriben als 953.000 lectors.

Els diaris de Prensa Ibérica i Grup Zeta superen, per la seva banda, els 2,3 milions de lectors diaris, cosa que representa el 27% de l’audiència total. És a dir, un de cada quatre lectors s’informa a través d’una capçalera de la nova Prensa Ibérica. 

Segona posició

El grup tanca l’any enfilat fins a la segona posició en nombre de lectors de premsa diària, només superada per un estret marge per Unidad Editorial, que suma 2,47 milions de lectors.

Tres de les capçaleres del grup, EL PERIÓDICO DE CATALUNYA, ‘La Nueva España’ i ‘Faro de Vigo’, se situen, a més, entre els 10 diaris d’informació general de pagament més llegits del país.

Prensa Ibérica reafirma el seu lideratge en diverses regions. Al País Valencià –on edita ‘Levante-EMV’, de València; ‘Información’, d’Alacant, i ‘Mediterráneo’, de Castelló– es consolida com a líder absolut al superar els 408.000 lectors diaris, un 57% del total, segons l’EGM.

Els diaris del grup són també els més llegits a les Canàries, on ‘La Provincia’ i ‘El Día’ guanyen 8.000 lectors i arriben als 253.000 lectors diaris (64% del total), i a Astúries, on ‘La Nueva España’ supera els 268.000 lectors diaris (el 74%).

Salt a Catalunya

Notícies relacionades

Amb l’adquisició del Grupo Zeta, la nova Prensa Ibérica ha entrat amb força aquest any a Aragó i Extremadura, i ha fet un salt notable en audiència a Catalunya,on els seus diaris d’informació general (EL PERIÓDICO DE CATALUNYA, ‘Diari de Girona’ i ‘Regió 7’) sumen 419.000 lectors diaris.  

Prensa Ibérica es manté també com a referent en el segment de la informació esportiva, en el qual lesseves capçaleres (‘Sport’ i ‘Superesport’) arriben als 408.000 lectors diaris.