maltractament animal
El PACMA denuncia un caçador que arrossegava la seva gossa després de disparar-la a Lugo | VÍDEO
L'home va ser sorprès per un conductor que es va adonar de l'escena a l'escoltar el so d'un tret
El partit animalisma PACMA ha denunciat un caçador que va ser sorprès al municipi de Chantada (Lugo) arrossegant una gossa que acabava de disparar i apallissar. Un vídeo gravat per un testimoni mostra com l’home tira del gos malferit amb una corda mentre el primer el persegueix per filmar l’escena. La protectora Mundo Vivo, que ha difós les imatges, afirma que la gossa, que acabava de tenir cadells, segueix en estat greu.
Arran d’aquest cas, el Pacma ha llançat una petició de firmes per exigir al nou Govern un enduriment del Codi Penal en els delictes per maltractament animal. D’altra banda, anuncia la convocatòria d’una concentració de repulsa «pels terribles fets» de Chantada i per exigir «justícia», afegeix. L’acte se celebrarà aquest dimarts a Vigo, a les 20.00 hores, davant del Museu d’Art Contemporani.
D’aquest cas, va informar l’associació animalista Libera després de conèixer l’esdeveniment a través d’un vídeo difós en xarxes socials per un conductor que es va adonar de l’escena a l’escoltar el so d’un tret. Després dels fets, la gossa va haver de ser tractada d’urgència per ferida de bala i múltiples traumatismes.
En un comunicat, el Partit Animalista anuncia que es personarà com a acusació popular contra el caçador de Chantada, «que va ser sorprès per un desconegut mentre arrossegava moribunda per terra» la gossa, indica el Pacma sobre els fets difosos per xarxes socials.
Enduriment del Codi Penal
A més, explica que ha llançat una petició de firmes «per exigir al futur Govern d’Espanya un enduriment del Codi Penal en els delictes per maltractament animal, recolzant-se en aquest cas de Chantada i en altres que s’han produït en els últims mesos».
En concret, demana «que sigui considerat delicte maltractar tota mena d’animals, inclosos els silvestres» i que el tipus agreujat de maltractament animal en el Codi Penal «sigui castigat amb una condemna mínima de 2 anys de presó».«
Que la inhabilitació per a la tinença d’animals, professió, ofici o comerç que tingui relació amb ells s’estableixi en un mínim en 10 anys i que les persones condemnades per delictes de maltractament animal se’ls inhabiliti per a la possessió de permís d’armes i llicència de caça».
Notícies relacionades«Aquest cas de Chantada és un esgarrifós exemple de la fredor i impunitat amb què actuen els caçadors», remarca. A més, recorda que des de Pacma defensen «la prohibició de la caça», mentre remarca que «persones com la que protagonitza aquestes imatges són un perill per a la societat».
Mentrestant, de l’actuació de l’home que va fer públics els fets i que va cridar, segons explica, a la Guàrdia Civil, assegura que va ser «determinant» perquè la gossa fos traslladada a un hospital veterinari, «on està al costat dels seus sis cadells en estat molt greu». No obstant, incideix que aquest cas és «un entre milers, molts de documentats i denunciats i un altre moltíssims d’ocorreguts en silenci», lamenta.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat