MODIFICACIONS EN LA MOBILITAT
Satisfacció entre els primers usuaris que no han pagat peatges a l'AP-7
La via ràpida queda lliure de pagament al tram entre Salou i Alacant més de 40 anys després
Els conductors celebren evitar cues i aturades tot i que pugui incrementar el trànsit a la via
Els primers usuaris que aquest dimecres han trobat les barreres dels peatges aixecades a l’AP-7 i han pogut circular pel tram sud sense pagar aplaudien la decisió. «Ja paguem prou impostos i fa anys que les carreteres haurien de ser gratis», deia l’Antonio, veí de Manresa, des de l’àrea de servei del Baix Ebre, a L’Aldea. «És un fet històric i bastant agradable que imagino que serà un gran pas per a la gent i per a l’economia», afirmava el Javier, de València.
Alguns s’han assabentat al mateix peatge que per primera vegada en dècades l’AP-7 té un tram alliberat, com l’Antonio i la Nuria, que tornaven a Barcelona després de passar el final d’any a Alfara de Carles (Baix Ebre).
L’AP-7 ja és una via lliure de peatges al tram entre Salou (Tarragona) i Alacant, més de 40 anys després. Les barreres s’han aixecat al voltant de les deu de la nit d’aquest dimarts, dues hores abans que la concessió a Aumar (filial d’Abertis) venci la mitjanit. Els treballadors de la concessionària s’encarregaran de desmantellar els peatges en les pròximes setmanes mentre el Ministeri de Foment prepara nous concursos de licitació per al manteniment de la via i l’explotació de les àrees de servei.
Els moviments veïnals que han lluitat per la gratuïtat de la via celebren «el moment històric» accedint a l’autopista abans de l’alliberament i sortint quan les barreres s’han aixecat.
Nou model
Notícies relacionadesAlliberat ja de peatges el tram de l’AP-7 entre Salou i Alacant, el Govern espanyol haurà de definir el model de gestió de les vies que comencen a aixecar barreres. Mentre la Generalitat aposta des de fa mesos per un model d’eurovinyeta, una tarifa plana per utilitzar autopistes i autovies, Espanya no ha fet una proposta clara i, en canvi, el manteniment d’aquestes vies, vençuda la concessió, s’haurà de tornar a licitar, com apunten fonts governamentals.
La Federació Empresarial d’Autotransport de Tarragona (FEAT) recorda que l’Estat recapta cada any 13.000 milions d’euros mitjançant l’impost als hidrocarburs, un finançament que hauria de servir per mantenir tota la xarxa i fer les obres de millora necessàries per garantir-ne la fluïdesa i la seguretat. La plataforma veïnal ‘Prou! AP-7 Gratuïta ja’ com altres moviments del País Valencià, han celebrat l’alliberament de la via, amb accions durant l’aixecament de barreres que han compartit a les xarxes socials.
- Gestió hídrica Rialb, el segon embassament més gran de Catalunya i el més jove, bat un nou rècord d’ompliment
- Usos lingüístics Emma Vilarasau, en l’especial sobre la llengua de TV3: «No es pot viure les 24 hores en català»
- Seguretat viària La DGT canvia el permís per conduir motos: aquests són tots els canvis
- Ensenyament Els resultats de la consulta de la llengua vehicular a València es publicaran avui
- Descobriment inesperat Les obres de la Via Laietana troben per sorpresa les restes de cinc cases medievals de Barcelona
- Àgora La memòria absent de la pandèmia
- Escapades 5 viatges diferents sense sortir de la península
- Fira tecnològica El Mobile World Congress iguala el seu rècord històric i tanca amb 109.000 assistents
- Anàlisi Puigdemont correrà risc mínim d’arrest i presó si torna quan el TC inadmeti el recurs del PP i abans que prosperi el seu recurs d’empara
- Congrés dels Diputats Junts refreda les opcions de Díaz d’aprovar la reducció de jornada: «Ara mateix no avalem el seu projecte de llei»