Indignació entre els usuaris

Un maquinista fa baixar al passatge a Montgat perquè ja havia complert la seva jornada

Els passatgers han hagut de baixar i esperar el següent tren, al qual no tothom ha pogut pujar perquè anava ple

L'empresa justifica que no hi havia cap altre maquinista a l'estació a l'haver-se alterat els relleus a causa del temporal

zentauroepp51207788 21 05 2015 un tren de rodalies  arxiu   economia catalu a es191208125106

zentauroepp51207788 21 05 2015 un tren de rodalies arxiu economia catalu a es191208125106 / EUROPA PRESS

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Sorpresa entre els usuaris de Rodalies aquest dilluns al matí en un dia ja prou complicat pels inconvenients derivats en el servei per la borrasca ‘Gloria’. El maquinista d’un tren de Rodalies ha fet baixar els viatgers a l’estació de Montgat perquè ja havia complert el seu horari de treball.  Eren les 08.34 hores i es tractava d’un tren de la línia RG-1 amb destinació l’Hospitalet. Els passatgers, com han denunciat a través de les xarxes socials, han hagut d’agafar el tren que venia a continuació, amb destinació Molins de Rei. El problema afegit és que anava ple i només uns quants han pogut entrar.

Notícies relacionades

Després de l’enrenou originat, Renfe ha enviat un comunicat en què justifica el fet i ha explicat que per minimitzar l’afectació, després de desallotjar-se el passatge a Montgat, aquest comboi s’ha dirigit buit fins a Badalona «per no haver de circular en la via única a Montgat, que hauria afectat amb retards en un important nombre de trens de la línia R-1». D’aquesta manera hem limitat l’afectació a només un tren». La pregunta és per què no hi havia un maquinista de relleu. Renfe ho ha justificat amb el temporal.

Segons Renfe, la borrasca ha obligat a «alterar la programació de relleus». «Diàriament es programen més de 1.000 relleus en el servei de Rodalies de Catalunya i són transparents per als nostres viatgers. Qualsevol pot entendre que davant d’un temporal tan important es puguin produir incidències no programades», subratlla la nota, en què s’assegura que «les normatives de seguretat limiten el temps de conducció i el maquinista no el pot sobrepassar». 

Temes:

Renfe Rodalies