Educació i feina
El trampolí a l'empresa
Alumnes, centres i famílies sumen a l'hora de promoure l'ensenyament tècnic

zentauroepp52724818 debate fp200311140949 /
Ainoa García i Gerard López cursen segon any del cicle formatiu de grau superior de Màrqueting i Publicitat. Ho fan a Barcelona, al Centre d’Estudis Prat, una institució educativa que des del 1935 forma persones des d’una perspectiva humana i acadèmica, amb l’objectiu de potenciar el talent de l’alumnat, tant en els itineraris de batxillerat com en els cicles formatius de grau superior. L’elecció de l’Ainoa i el Gerard els fa sentir-se molt segurs de l’FP. «Em sento fins i tot molt més preparat que els estudiants d’universitat. Potser tenen més teoria, però jo em sento més pròxim en els meus estudis a l’empresa i a la realitat del mercat laboral», diu ell. L’Ainoa té una altra aportació que convida a la reflexió: «Fent pràctiques en una agència de comunicació, vaig coincidir amb una noia que, havent acabat ja la carrera d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE), es va interessar pel cicle formatiu que nosaltres fem com a via per fer-li més fàcil l’accés a la feina, i es plantejava seguir-lo».
Precisament per això, els especialistes en FP tenen a les seves mans el repte de donar a conèixer la multitud de sinergies i trànsits possibles entre diferents estudis que poden fer de la formació professional un trampolí més directe al mercat laboral per a qui sigui. «Anem cap a una FP oberta i variada en funció del territori i les persones», expressava el director general de Formació Professional de la Generalitat, Joan-Lluís Espinós. Una FP flexible i adaptable a tots els canvis socials i de nous reclams laborals. «Necessitem un canvi metodològic. Hem d’ensenyar als alumnes a aprendre a aprendre, perquè noves professions aniran apareixent i haurem de saber adaptar la metodologia en funció de projectes i reptes», va puntualitzar el director de l’Institut Pere Martell de Tarragona, Àngel Miguel. Per fer-ho, segons va dir ell mateix, «és necessari un compromís a tres bandes, dels centres formatius, el Departament d’Educació i les empreses».
Notícies relacionadesTampoc la família es deslliura de la seva tasca de recolzament als joves que opten per un cicle d’FP. I apunten els especialistes en aquest tipus d’estudis que la informació i orientació als alumnes respecte a l’FP hauria d’aparèixer ja en la primària.
Els indicadors del Departament d’Educació assenyalen que de cada 10 alumnes de grau superior d’FP, 7,5 ho aproven tot. També se sap que el 33% dels alumnes d’FP continuen formant-se, en altres cicles d’FP o a la universitat.
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Reunió amb la gerència Compte enrere per al desallotjament de la residència Tàber: les famílies denuncien falta d’informació i ajuda amb els trasllats
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Atac al Memorial de l’Holocaust L’home que va apunyalar un turista espanyol a Berlín és un refugiat sirià de 19 anys
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Relacions Govern-ERC Illa i Junqueras es reuneixen per primera vegada i donen aire a la legislatura a Catalunya