dades de salut
Catalunya ja té més del doble de llits d'ucis
De les 1.406 unitats disponibles, 1.016 estan ocupades per malalts de coronavirus

zentauroepp52590927 coronavirus clinic200303093735 /
El sistema sanitari català compta ja amb 1.406 llits en unitats de cures intensives (ucis), més del doble que abans de la crisi del coronavirus. N’hi ha 1.016 que estan ocupats per malalts de Covid-19, 863 dels quals necessiten ventilació mecànica invasiva.
La consellera de Salut, Alba Vergés, ha informat avui dijous d’aquestes dades, després de la reunió que manté cada dia amb els consellers de Presidència, Meritxell Budó, i d’Interior, Miquel Buch, en el marc del pla Procicat, de seguiment de la crisi del coronavirus.
Segons les dades facilitades per Salut, de les més de mil persones malaltes en estat crític a tot Catalunya, 828 estan ingressades en hospitals de Barcelona ciutat i les comarques més pròximes, cosa que representa el 81% del total. A Girona, n’hi ha 58; 56 a Catalunya Central; 38 a Tarragona; 33 a Lleida i el Pirineu, i 8 a les Terres de l’Ebre.
Notícies relacionadesVergés també ha detallat les xifres desglossades de morts per Covid-19: 535 a Barcelona, 71 a Catalunya Central, 37 a Girona, 20 a Lleida i el Pirineu, 8 a Tarragona i 1 a les Terres de l’Ebre.
L’objectiu: triplicar la xifra
Aquest mateix dilluns, el director del Servei Català de la Salut (CatSalut), Adrià Comella, va assegurar que al sistema sanitari català li quedaven «tres o quatre setmanes molt difícils» i, per això, a finals de setmana, la Conselleria de Salut esperava «haver doblat» la capacitat de les unitats de cures intensives. «La setmana que ve triplicarem la nostra atenció de llits de crítics», va dir Comella, que no va aclarir llavors quin seria el nombre d’ucis.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Troballa arqueològica Un vaixell del XV emergeix entre les obres d’un pàrquing a la Ciutadella
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- DESPRÉS DE SET MESOS DE BAIXA Ter Stegen rep l’alta mèdica i viatja a la final de Copa
- Des de diumenge Centenars de veïns de Cabrils sense gas per una fuga: «Sortia aigua pels fogons»
- Amagatalls d’artistes El cementiri que dona la vida a Carles Viarnès
- MOVIMENT CIUTADÀ L’única sala de cine de Solsona torna a obrir