EFECTES DEL COVID-19

Rupert Murdoch suspèn la impressió d'una seixantena de diaris a Austràlia

El grup mediàtic atribueix la decisió a la caiguda d'ingressos publicitaris durant la crisi del coronavirus

Rupert Murdoch, News Corp. and 21st Century Fox CEO, arrives at the annual Allen and Co. conference at the Sun Valley, Idaho Resort in this July 12, 2013 file photo. Rupert Murdoch’s newly separated 21st Century Fox reported higher revenue and profit because of growth at its cable operations and film studio.  REUTERS/Rick Wilking (UNITED STATES - Tags: BUSINESS MEDIA)

Rupert Murdoch, News Corp. and 21st Century Fox CEO, arrives at the annual Allen and Co. conference at the Sun Valley, Idaho Resort in this July 12, 2013 file photo. Rupert Murdoch’s newly separated 21st Century Fox reported higher revenue and profit because of growth at its cable operations and film studio. REUTERS/Rick Wilking (UNITED STATES - Tags: BUSINESS MEDIA) / RICK WILKING (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts
AFP

El grup més important de diaris d’Austràlia, News Corp, propietat del magnat Rupert Murdoch, ha anunciat aquest dimecres que suspèn la impressió d’una seixantena de diaris regionals a causa de la caiguda de la publicitat durant la crisi del coronavirus.

New Corp ha detallat que els diaris dels estats de Nova Gal·les del Sud, Victoria, Queensland i Austràlia Meridional no apareixeran més en la seva edició de paper i només quedarà la seva versió digital, per internet.

«No hem pres aquesta decisió a la lleugera», ha assegurat Michael Miller, president executiu de News Corp Australasia, en declaracions a ‘The Australian’, un dels diaris del grup. «La crisi provocada pel coronavirus ha suposat unes pressions econòmiques sense precedents i fem tot el possible per preservar el major nombre de llocs de treball», ha assenyalat Miller.

«La suspensió de la impressió de les nostres edicions locals ens ha vingut imposada per la forta caiguda dels ingressos publicitaris derivats de les mesures restrictives aplicades per les empreses en el marc de la lluita contra el coronavirus», ha insistit el directiu de News Corp.

Entre els sectors afectats per la crisi del Covid-19 i que contractaven publicitat en el grup, Miller ha esmentat l’immobiliari, els restaurants i els esdeveniments culturals.

Notícies relacionades

Abans de la pandèmia, ja van ser molts els mitjans australians que van deixar d’editar-se en paper per fer una edició únicament digital.

Aquest anunci arriba després d’altres de tancaments de mitjans a Austràlia, entre els quals l’única agència de premsa nacional, Australian Associated Press (AAP), que tancarà en pròxims mesos.