òrgan consultiu

El Consell Escolar de l'Estat descarta l'aprovat general

Aquesta institució proposa que les matèries fetes a distància no comptin en l'avaluació final

zentauroepp47988922 infancia190509160107

zentauroepp47988922 infancia190509160107

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

El Consell Escolar de l’Estat (CEE) ha descartat que es faci un aprovat general i ha recomanat que només s’avaluï sobre el temari donat a classe abans que es tanquessin les aules per la pandèmia de coronavirus, perquè les tasques que s’hagin fet a casa durant el període de confinament no perjudiquin l’alumnat.

Així ho han manifestat fonts coneixedores de la reunió que aquest dimarts ha celebrat la Comissió Permanent del CEE per debatre i votar les propostes sobre les mesures educatives que caldria adoptar a conseqüència de la suspensió de les classes presencials. En la reunió, celebrada de manera telemàtica, del màxim òrgan consultiu en matèria educativa de l’Estat s’ha decidit ajornar a la pròxima trobada del 5 de maig les mesures que s’han d’adoptar sobre la prova d’accés a la universitat.

L’esborrany elaborat pel Consell, i que ha sigut debatut i votat avui, demanava a les comunitats que fixessin al més aviat possible les noves dates d’aquestes proves, així com que es fixés de manera urgent l’estructura concreta i els temaris.

No hi ha hagut consens entre els membres del CEE (docents, estudiants i sindicats, entre d’altres) sobre la proposta de CANAE (Confederació Estatal d’Associacions d’Estudiants) perquè ningú repetís curs.

Posició demà

El consell donarà compte demà de les recomanacions aprovades en la reunió d’avui d’un esborrany, al qual es van presentar 97 esmenes, en què la comunitat educativa contempla diferents escenaris en funció de si les classes presencials es reprenen a finals d’abril, al maig o els alumnes no poden tornar als centres aquest curs.

A primària, educació secundària obligatòria (ESO) i batxillerat es planteja que no s’introdueixin nous continguts en els treballs programats, és a dir que no s’avancin els programes.

El primer esborrany, redactat inicialment per la patronal de l’escola concertada Escoles Catòliques, plantejava dos possibles escenaris per al final de curs: que els centres educatius puguin tornar a obrir abans del juny o que es mantingui l’ensenyament a distància durant la resta del curs. En el supòsit que es reprenguin les classes presencials, el document suggeria no avançar més amb els programes educatius per centrar-se a repassar els continguts ja impartits durant el curs.

96 esmenes a l’esborrany

Notícies relacionades

El president del Consell Escolar de l’Estat ha esmenat aquesta proposta, i opta per una nova redacció: «Que les activitats d’aprenentatge que es programin per part dels centres i els docents no impliquin el retard de l’alumnat que no compti amb mitjans adequats per portar-les a terme».

El Consell Escolar de l’Estat votarà aquest dimarts un total de 96 esmenes presentades per sindicats d’ensenyament, patronals, organitzacions de mares i pares d’alumnes i estudiants. Aquests últims, des de la Confederació Estatal d’Associacions d’Estudiants CANAE proposen «modificar la normativa necessària de forma excepcional perquè durant aquest curs cap estudiant repeteixi curs».