EN UNA ZONA ABRUPTA
Trobat mort l'os Cachou al Pirineu lleidatà
L'animal era conegut per haver protagonitzat diversos atacs a bestiar a la zona

zentauroepp53079922 pla de detall del lloc on s ha trobat mort l os cachou a la200410230502 /
Agents de Medi Ambient del Conselh Generau d’Aran han trobat sense vida, a la zona de Soberpera, a Les (Lleida), l’os Cachou, conegut per haver protagonitzat diversos atacs a bestiar al Pirineu lleidatà. Segons han informat els agents rurals a través de les xarxes socials, el GPS que portava al coll aquest os revelava que portava uns dies «anormalment quiet».
A causa d’aquesta anomalia, els tècnics s’han desplaçat fins on marcava el GPS i han trobat l’os mort en una zona molt «abrupta» i de difícil accés.
El cos sense vida de l’animal ha sigut traslladat fins a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), on el Servei d’Ecopatologia de Fauna Salvatge (SEFAS) li realitzarà la necròpsia per determinar les causes de la mort.
Notícies relacionadesPer la seva part, des de l’entitat ecologista Ipcena han anunciat que exigiran al Conselh Generau d’Aran i a la Generalitat de Catalunya explicacions sobre la mort de l’os, ja que consideren «poc probable» que es degui a causes naturals.
Ipcena recorda que l’os era jove (tenia 6 anys) i es trobava en bon estat de salut» i, per això, recalca, exercirà el seu «dret a la informació i a la defensa ambiental i de la fauna».
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Espanya, paralitzada per una gran apagada d’origen desconegut
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- D’Olot a l’armada japonesa
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Resolució elèctrica nacional El Govern obre dos expedients a Red Eléctrica i Endesa per esbrinar les causes de l’apagada
- Danys a l’economia Impacte econòmic del tall de subministrament: Catalunya estima pèrdues de gairebé 900 milions d’euros
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- «NO EM COMPARO AMB MESSI» Lamine Yamal, 17 anys i partit 100 amb el Barça: «La por la vaig deixar al parc, a Mataró, fa temps»
- Apagada L'Audiència Nacional obre una investigació per determinar si l'apagada va ser ciberterrorisme