missatge a la conselleria d'educació

Diversos sindicats de professors exigeixen que el tercer trimestre no sigui avaluable

Afirmen que les diferents condicions socials i familiars dels alumnes generen diferències en el ritme d'aprenentatge

GRA014. MADRID, 24/10/2013.- Un aula del Colegio público Palacio Valdés de Madrid, vacia a primera hora de la mañana. Los sindicatos más representativos de la enseñanza pública y privada concertada han convocado por separado una huelga general educativa y numerosas manifestaciones para hoy en toda España contra los recortes y la reforma educativa, con el apoyo de los padres de Ceapa y varias organizaciones de estudiantes de la Plataforma Estatal por la Escuela Pública. EFE/Paco Campos

GRA014. MADRID, 24/10/2013.- Un aula del Colegio público Palacio Valdés de Madrid, vacia a primera hora de la mañana. Los sindicatos más representativos de la enseñanza pública y privada concertada han convocado por separado una huelga general educativa y numerosas manifestaciones para hoy en toda España contra los recortes y la reforma educativa, con el apoyo de los padres de Ceapa y varias organizaciones de estudiantes de la Plataforma Estatal por la Escuela Pública. EFE/Paco Campos / Paco Campos (EFE)

1
Es llegeix en minuts
Efe

Sindicats de professors de Catalunya han exigit aquest dimarts a la Conselleria d’Educació que el tercer trimestre no sigui avaluable, que respecti el calendari escolar vigent i que incrementi els recursos humans i materials per fer front al teletreball durant l’estat d’alarma decretat per frenar el coronavirus.

En un comunicat unitari, els sindicats USTEC, CCOO, UGT, Intersindical-CSC, Sindicat de Professors de Secundària (ASPEPC-SPS), CGT i COS han denunciat el context previ de «retallades persistents, que ja generaven carències d’atenció a l’alumnat i no permetien una educació pública de qualitat per a tothom».

«Diferència de ritmes d’aprenentatge»

Els sindicats han assenyalat que les diferents condicions i situacions socials i familiars dels alumnes i els professors «estan generant una diferència en els ritmes d’aprenentatge encara més gran que amb l’ensenyament presencial i, per tant, un augment de la segregació escolar».

Les organitzacions han criticat que la conselleria hagi donat instruccions que el tercer trimestre sigui avaluable «sense garantir l’augment de recursos materials i humans necessaris per pal·liar mínimament els efectes del confinament i el teletreball». En aquest sentit, han reclamat que no sigui avaluable «per no convertir la fractura digital i de condicions socials, econòmiques i familiars en qualificacions injustes».

No garanteix el dret d’educació

Notícies relacionades

Segons els sindicats, el departament no garanteix el dret a l’educació de l’alumnat però obliga els professors a avaluar i qualificar.

Sobre l’allargament del calendari escolar, els sindicats han rebutjat aquesta opció al considerar que els alumnes necessitaran vacances escolars «més que mai», igual que el professorat, que està fent «un esforç extraordinari».