línia aèria en problemes

EasyJet pateix un atac cibernètic que deixa al descobert targetes de crèdit i correus

La companyia tranquil·litza a l'afirmar que no s'ha constatat un ús fraudulent de les dades i que es comunicarà amb els clients afectats

segea8084371 barcelona 25 04 2008    economia    foto para archivo de un 200519145715

segea8084371 barcelona 25 04 2008 economia foto para archivo de un 200519145715 / DANNY CAMINAL

1
Es llegeix en minuts

L’aerolínia britànica EasyJet va informar aquest dimarts que ha detectat que uns «hackers altament avançats» han accedit a les dades personals de nou milions dels seus usuaris.  La companyia de vols barats, que pateix actualment els efectes de la pandèmia provocada pel coronavirus amb la suspensió de vols, va assenyalar en un comunicat que planeja alertar els viatgers afectats en els pròxims dies. 

EasyJet va indicar, així mateix, que no ha trobat cap evidència que faci sospitar que els ciberagressors hagin fet un «ús indegut» de la informació personal interceptada il·legalment.  Pel que sembla, en l’incident van quedar exposades les adreces electròniques i informació de viatge de nou milions de persones juntament amb les dades bancàries de targetes de crèdit d’uns 2.200 clients de l’aerolínia britànica, segons va revelar. 

La companyia també va apuntar que ha tancat els canals ‘online’ afectats per l’atac cibernètic, si bé encara no ha confirmat quan es va identificar aquest incident ni durant el temps que va durar l’accés il·lícit a informació confidencial dels seus clients. 

9 milions de clients

Notícies relacionades

«No hi ha cap evidència que s’hagi utilitzat cap dada personal de cap naturalesa», va tranquil·litzar easyJet, que va agregar que planeja comunicar-se «amb aproximadament 9 milions de clients les dades de viatge del qual han sigut interceptats, a final alertar sobre mesures de protecció amb les quals minimitzar qualsevol possible risc de frau electrònic». «Sentim que això hagi ocorregut, i ens agradaria donar garanties als nostres clients que prenem la seguretat de la seva informació molt seriosament», va lamentar l’empresa

L’aerolínia va precisar que es troba «en procés de contactar amb els clients rellevants directament» i que els afectats seran notificats de l’ocorregut «no més tard del 26 de maig».  EasyJet col·labora actualment amb l’Oficina del Comissionat d’Informació del Regne Unit (ICO, en anglès) i amb el Centre Nacional de Ciberseguretat.