línia aèria en problemes
EasyJet pateix un atac cibernètic que deixa al descobert targetes de crèdit i correus
La companyia tranquil·litza a l'afirmar que no s'ha constatat un ús fraudulent de les dades i que es comunicarà amb els clients afectats

segea8084371 barcelona 25 04 2008 economia foto para archivo de un 200519145715 /
L’aerolínia britànica EasyJet va informar aquest dimarts que ha detectat que uns «hackers altament avançats» han accedit a les dades personals de nou milions dels seus usuaris. La companyia de vols barats, que pateix actualment els efectes de la pandèmia provocada pel coronavirus amb la suspensió de vols, va assenyalar en un comunicat que planeja alertar els viatgers afectats en els pròxims dies.
EasyJet va indicar, així mateix, que no ha trobat cap evidència que faci sospitar que els ciberagressors hagin fet un «ús indegut» de la informació personal interceptada il·legalment. Pel que sembla, en l’incident van quedar exposades les adreces electròniques i informació de viatge de nou milions de persones juntament amb les dades bancàries de targetes de crèdit d’uns 2.200 clients de l’aerolínia britànica, segons va revelar.
La companyia també va apuntar que ha tancat els canals ‘online’ afectats per l’atac cibernètic, si bé encara no ha confirmat quan es va identificar aquest incident ni durant el temps que va durar l’accés il·lícit a informació confidencial dels seus clients.
9 milions de clients
Notícies relacionades«No hi ha cap evidència que s’hagi utilitzat cap dada personal de cap naturalesa», va tranquil·litzar easyJet, que va agregar que planeja comunicar-se «amb aproximadament 9 milions de clients les dades de viatge del qual han sigut interceptats, a final alertar sobre mesures de protecció amb les quals minimitzar qualsevol possible risc de frau electrònic». «Sentim que això hagi ocorregut, i ens agradaria donar garanties als nostres clients que prenem la seguretat de la seva informació molt seriosament», va lamentar l’empresa.
L’aerolínia va precisar que es troba «en procés de contactar amb els clients rellevants directament» i que els afectats seran notificats de l’ocorregut «no més tard del 26 de maig». EasyJet col·labora actualment amb l’Oficina del Comissionat d’Informació del Regne Unit (ICO, en anglès) i amb el Centre Nacional de Ciberseguretat.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Més parlants, menys ús habitual, més bilingüisme: la salut del català, en nou gràfics