edició especial
EL PERIÓDICO ret homenatge a les víctimes de la Covid-19 amb un poema de Joan Margarit
El poeta català cedeix per a la portada d'aquest diari 'De Senectute', peça en memòria dels morts en la pandèmia
EL PERIÓDICO ret homenatge aquest dijous a les víctimes de la Covid-19 amb un poema de Joan Margarit. El poeta català, últim premi Cervantes, ha cedit a aquest diari ‘De Senectute’, una peça en memòria als morts durant la pandèmia per afegir-se així als actes en record dels afectats pel coronavirus.

EL PERIÓDICO recorda així a la seva portada d’aquest 16 de juliol i en els continguts d’una edició especial, tant de paper com digital, les desenes de milers de víctimes a Espanya.
A continuació, el poema de Joan Margarit.
‘DE SENECTUTE’
El amor de los jóvenes no piensa en el olvido.
Manda el futuro, aunque sólo brille,
al fondo del cerebro como un charco.
El dolor pone orden, suena como un aviso:
es la bocina del remolcador
que nos arrastra hasta salir del puerto.
Se pagan caros los intentos
de destruir el dolor, porque también
está el amor ahí.
La inteligencia es salvarlo todo.
Que nuestros ojos vigilantes luzcan
con esa espléndida inutilidad.
Notícies relacionadesNunca, sin el dolor,
podríamos haber amado así.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Per unanimitat Catalunya eximeix escoles i centres esportius de complir els límits de soroll fins a la nit
- Consellera del Govern L'oposició critica que Martínez Bravo visqui entre Madrid i Barcelona i li demana que corregeixi "aquest fet inèdit"
- Tribunals La jutgessa cita com a imputats a Bartomeu i Sandro Rosell pel 'cas Negreira'
- En una sentència El TC anul·la la reforma del Reglament del Senat amb què el PP va intentar retardar l’amnistia
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"