Gairebé 200 ampes de Màlaga adverteixen que no portaran els seus fills a l'escola
El moviment Ampas en Pie considera «insuficient» el pla de la Junta d'Andalusia per al retorn a les aules i alerta de mobilitzacions al setembre si no hi ha canvis
01/06/2020 Foto de archivo de un aula, clase o colegio /
La incertesa que continua planejant sobre com serà la tornada al col·le i com de blindats estaran els centres educatius davant l’avenç del virus ha mobilitzat les famílies malaguenyes, que consideren «insuficients» els plans de reforç de la Junta d’Andalusia pel que fa a professorat, personal no docent i dotacions informàtiques de cara al nou i complex curs escolar.
La tornada a les aules no els sembla segura per als seus fills, asseguren, per això s’han organitzat en un moviment social, Ampas en Pie, que aglutina ja prop de 200 associacions de pares i mares d’escoles públics de tota la província de Màlaga.
Mobilitzacions al setembre
«Al veure la inacció de la Junta d’Andalusia en la tornada als centres educatius..., vam veure que per part de les famílies hi havia poc moviment, ja que érem, a més, els usuaris d’aquest servei públic», afirma Olga Amado, portaveu d’Ampas en Pie, un col·lectiu que ja ha anunciat mobilitzacions al setembre. A més, adverteix que, en cas de no modificar el pla de retorn a les classes de l’Executiu andalús, no portaran els seus fills a classe al setembre:
«Una de les mobilitzacions que tenim és no incorporar els nens als centres educatius el 10 i l’11, a aecundaria és el 15,16 i 17», informa la portaveu, que no descarta que l’absentisme es prolongui en el temps a tall de protesta. «La coordinació andalusa serà essencial d’aquí al que pugui succeir en pocs dies, perquè el setembre està aquí».
Posar tots els mitjans per minimitzar el risc
Aquest moviment aposta per l’ensenyament presencial davant el telemàtic, per això demanen que es blindi per evitar que es converteixi en un focus de contagis. «Una casa no pot ser mai igual que una aula, cada un té unes circumstàncies i unes característiques socioeconòmiques, culturals... L’escola unifica tota aquestes diferències i fa els alumnes iguals», explica Amado.
Notícies relacionadesTot i que entenen que el contagi zero és «impossible», consideren que cal posar tots els mitjans per minimitzar el risc, cosa que «la Junta no està fent», critiquen. «Les instruccions del dia 6 de juliol si es posen a sobre de la taula amb la prevenció de risc, veiem que es contradiuen. No són aplicables per la falta de recursos i infraestructures», afegeix Amado.
Abaixar la ràtio d’alumnes per classe, «vital»
A més, aquestes famílies malaguenyes consideren que el reforç de professorat anunciat pel Govern autonòmic –773 professionals per a Màlaga– no cobreix el dèficit dels centres i recalquen la importància d’abaixar la ràtio d’alumnes per classe: «És vital. Que s’asseguin i consensuïn alternatives que no sigui posar 25 alumnes en una aula a primària, mínim, o 30, 35 a secundària».
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia