Revisió educativa
Els alumnes catalans de quart d'ESO faran les competències bàsiques el 17 i 18 de febrer
Els exàmens, obligatoris, determinen el nivell aconseguit al finalitzar l'etapa d'educació obligatòria

lainz41927622 badalona 6 de febrero de 2018 pruebas de competencias b s180206112552 /
La Conselleria d’Educació ha convocat les proves d’avaluació o competències bàsiques de quart d’ESO per als pròxims dies 17 i 18 de febrer.
De caràcter formatiu o orientador per als centres, els exàmens de competències avaluen els coneixements bàsics que ha d’haver adquirit l’alumne al final de l’educació secundària obligatòria en competència comunicativa lingüística, matemàtica i cientificotecnològica.
Segons publica avui el Diari Oficial de Generalitat (DOGC), l’alumnat farà la prova al mateix centre educatiu on està escolaritzat i s’ha de mantenir l’agrupació dels alumnes per classes durant la prova, sempre que sigui possible.
Obligatòries
La resolució del DOGC recorda que la prova és una activitat educativa i, com a tal, té caràcter obligatori.
Tant la Federació de Mares i Pares de Catalunya (FAPC) com diversos sindicats d’estudiants i docents han mostrat les seves objeccions a aquests exàmens, perquè consideren que «no ajuden a l’aprenentatge i fomenten la competitivitat entre centres educatius».
Els resultats de la prova no es poden fer públics i completen les diferents fonts d’informació de què disposa el centre per identificar en cada alumne el grau de consecució de les competències i els coneixements bàsics, i no determinen la qualificació final de l’alumnat ni les decisions respecte a l’obtenció del títol d’ESO, recorda el DOGC.
Excepcions
Estan exempts de fer els exàmens o alguna de les seves competències els alumnes que s’han incorporat al sistema educatiu català en els dos últims anys sense tenir un coneixement suficient de les llengües de la prova.
Notícies relacionadesTambé l’alumnat amb necessitats educatives especials derivades de discapacitats físiques, psíquiques o sensorials que repercuteixin en desfasaments greus de l’aprenentatge estan exempts d’examinar-se, així com els alumnes amb malaltia prolongada o que per situacions administratives o jurídiques no puguin assistir al centre.
Les direccions dels instituts són les responsables de l’aplicació de les proves al seu centre i el professorat ha de col·laborar amb els aplicadors de les proves en els termes que determini la direcció del centre i d’acord amb les instruccions del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, assenyala la resolució.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Seguretat viària El Govern instal·larà 700 quilòmetres de bandes sonores per evitar accidents
- La mortalitat a les carreteres puja un 46% en el primer trimestre de l’any
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Susana Gisbert, jurista: "La declaració de la víctima pot fonamentar, per si sola, una condemna"
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui