ESTAT D'ALARMA
¿Puc passejar el gos durant el toc de queda? ¿Hi ha altres excepcions?
La Generalitat fixa excepcions a aquesta norma per a les persones que no els puguin passejar i atendre per motius laborals entre les 4.00 i les 6.00 hores
També es podrà desplaçar al domicili si han anat a un espectacle amb un límit d'horari de les 23.00 hores, després de tancar els recintes a les 22.00 hores

zentauroepp52919517 barcelona 25 03 2020 barcelona unos perros se saludan en 200325131451 /
L’entrada en vigor del toc de queda després de la publicació del Reial Decret de l’estat d’alarma 926/2020 obligarà a tota una sèrie de mesures de restriccions de mobilitat que també afectarà passejar les mascotes fora dels horaris delimitats per la Generalitat de Catalunya.
En la seva compareixença per informar de les limitacions des del Procicat, el conseller Miquel Sàmper ha assenyalat que estarà permès treure a passejar els gossos i mascotes entre les 6.00 hores del matí fins a les 22.00 hores de la nit. En el cas que s’hagi d’entrar a treballar abans de les sis del matí, es permetrà que es passegin i atenguin els animals entre les 4.00 i les 6.00 hores.
«Qui porti un gos i acrediti que viu a poca distància no necessitarà justificar-ho d’una altra manera, però cal ser coherents. En la primera onada el tema del gos va ser utilitzat per gent que no va fer un ús adequat d’aquesta circumstància. No portem aquesta mesura a un terreny que pugui generar incredibilitat. No ens fem trampa», ha manifestat el conseller d’Interior Miquel Sàmper.
Espectacles culturals
Quant als espectacles culturalss’exigirà l’entrada per demostrar tant el lloc com l’hora d’acabament (màxim a les 22.00 hores), havent de tornar al domicili a les 23.00 hores. El problema pot arribar per a les persones que visquin lluny dels llocs on es representin els espectacles, que en el cas d’acabar a les deu de les nits és possible que no arribin abans de les 23.00 hores al seu domicili.
Necessitats sanitàries
Notícies relacionadesTambé són excepcions a la reducció de la mobilitat el desplaçament per a l’assistència sanitària o a una farmàcia pròxima al domicili, en situacions d’urgència que requereixin l’atenció de persones grans, o persones que tenen diagnosticat un trastorn que justifiqui una sortida en les hores restringides, sempre justificades i documentades.
Necessitats laborals
Altres excepcions al·ludeixen al desplaçament de les persones treballadores quan no sigui possible el teletreball i sempre degudament justificat per l’empresa. També estaran permeses les sortides per obligacions judicials.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Tribunals Un professor d’institut de Badalona reconeix que va assetjar sexualment tres alumnes
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"
- Anuari del 2024 La música en directe aconsegueix un altre rècord de facturació i Madrid destrona Barcelona com a principal motor
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert
- Tecnologia El Govern treballa en la incorporació d’una intel·ligència artificial als jutjats per accelerar el redactat de sentències