Ocupada la seu d'Amazon a Barcelona en protesta contra el Black Friday
Activistes pel clima denuncien l'«impacte ambiental» de l'empresa i condicions laborals «precàries»
Un grup d’activistes de la Xarxa per la Justícia Climàtica ha ocupat aquest matí la seu de l’empresa Amazon al carrer de Tànger de Barcelona per expressar el seu rebuig de la campanya del Black Friday, que, segons els ecologistes, té un gran impacte ambiental.
Els activistes, que també denuncien «la contínua precarització de les condicions de treball de la plantilla» d’aquesta companyia, ha deixat a l’entrada de l’empresa una pila de caixes en les quals es pot llegir «us tornem la vostra comanda», recull Efe.
Mentre alguns dels activistes han entrat al vestíbul de l’empresa, d’altres s’han mantingut a l’exterior i han posat les mans al vidre de la façana.
Que Jeff Bezos ingressi un sou de 1,2 milions de vegades superior al treballador mitjà d'@amazon i que el seu model de producció promogui la possibilitat de noves pandèmies son motius suficients per a no ser-ne client. #consumimprecarietat #boycotblackfriday #dramazon pic.twitter.com/xnxcdNRFah
— Xarxa per la Justícia Climàtica (@xarxaclimatica) 26 de noviembre de 2020
Els activistes han volgut denunciar amb la seva acció «que l’empresa multimilionària obté la seva riquesa a base de la destrucció mediambiental i la precarització laboral dels seus treballadors», a més dels perjudicis que causa al «petit comerç local i de proximitat, conduint-lo al llindar de la pobresa».
Aquesta acció és la primera feta per la xarxa, integrada pels moviments Fridays for Future, Extinction Rebellion, Acció Ecofeminista, Ecologistes en Acció i Teachers for Future, entre d’altres, després d’haver-se constituït formalment el mes de setembre passat.
Segons els activistes, la política d’enviaments individuals i d’alta velocitat de la multinacional «genera una gran quantitat d’emissions de CO2».
Els enviaments individuals massius, l'emblatge excessiu i el transport poc eficient energèticament, entre d'altres, va fer que Amazon generés 51,1 milions de tones de CO2 només al 2019, el mateix que països com Bulgària o Suècia. @amazon #consumimprecarietat #boycotblackfriday pic.twitter.com/cdrbo8pqZj
— Xarxa per la Justícia Climàtica (@xarxaclimatica) 26 de noviembre de 2020
També denuncien que «la compra compulsiva de productes, sumada a la rapidesa dels enviaments, provoca que els camions de repartiment, que tampoc són eficients energèticament, sovint circulin a mitja càrrega, cosa que empitjora l’empremta ecològica dels enviaments».
Notícies relacionadesIgualment, acusen la multinacional de ser «responsable de l’augment de residus» i denuncien que «campanyes com el Black Friday, incentiven el malbaratament de recursos, i l’acumulació de residus electrònics. A més, l’enviament requereix embalatge amb caixes i plàstics, cosa que també augmenta la generació de residus».
«Mentre moltes famílies han tingut problemes per arribar a final de mes durant els mesos de confinament, Jeff Bezos, propietari d’Amazon, va augmentar un 30% la seva riquesa, i es va consolidar com l’home més ric del planeta», han retret els activistes.
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Malestar a sant adrià La violència i la falta de relleu redueixen l’autoritat dels patriarques de la Mina
- BARCELONEJANT La febre de les cites ràpides
- Les dones generen el 20% dels beneficis del món del ciclisme
- Les rialles de Laporta i Joaquín