Dades d’aquest divendres
El coronavirus es continua agreujant a Catalunya, amb la Rt disparada a 1,41
La pressió hospitalària continua i l’índex de rebrot continua a l’alça

BARCELONA 23 11 2020 Terrazas abiertas en el primer dia de desescalada para evitar la propagacion del coronavirus Covid-19 En la foto terraza de la Placa de la Vila de Gracia FOTO de FERRAN NADEU /
La consellera de Salut, Alba Vergés, explicava dimarts davant l’avanç del coronavirus a Catalunya que era necessari esperar «dos o tres dies» per veure si la tendència es confirmava. Avui divendres, després d’un continuat augment de la velocitat de transmissió del virus des de principis de setmana, ningú dubta ja que la pandèmia està en expansió, com ho tornen a corroborar les dades que Salut ha difós: la Rt se situa en 1,41 punts, davant els 1,34 d’ahir. Recordem la referència: que la Rt estigui per sota d’1 indica que el virus està en regressió; al contrari, quan està per sobre d’1 alerta que està en expansió, perquè un contagiat infecta més d’una persona de mitjana.
I a Barcelona, aquest indicador és encara més elevat, 1,52. Tot això ha portat el Govern a replantejar la desescalada prevista i no fer més passos cap endavant, al contrari, com han informat aquest matí el vicepresident Pere Aragonès i la consellera Meritxell Budó. El que més preocupa, les trobades durant aquestes festes, per això les restriccions passen per reduir les trobades i la mobilitat.
De nou amb les dades, un altre dels punts de referència per als experts és l’índex de rebrot, que mesura l’índex de creixement potencial de la Covid-19, i que es considerat alt a partir de 100. Avui se situa en 302 davant els 274 d’ahir.
Notícies relacionadesEntre els indicadors que més preocupen hi ha el de la pressió sanitària, que no dona treva i està tensant el sistema sanitari. La xifra de persones ingressades és de 1.547, 355 de les quals estan en ucis. Des del principi de la pandèmia a Catalunya s’han comptabilitzat 367.982 casos i 2.252 s’han detectat en les últimes hores. També en aquest període s’han notificat 20 morts més.
Davant el gir que ha fet la pandèmia, coincidint amb l’impacte del pont i el notable augment de la mobilitat que va comportar, són alguns els experts que fa dies que demanen més restriccions i un canvi de rumb als plans de Nadal, com ja estan fent altres comunitats autònomes. Fins i tot des dels quatre principals hospitals de Barcelona han alertat d’una tercera onada letal si no hi ha «sacrificis» en aquestes festes.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear