La Universitat de Lleida investiga si hi ha alumnes que n’han pagat d’altres per fer els seus exàmens ‘online’
L’entitat ha detectat possibles casos de suplantació d’identitat i estudiants que queden per fer les proves junts
Alumnes d’altres universitats com la UB denuncien la desorganització del procés d’avaluació d’aquest any
La Universitat de Lleida (UdL) ha obert una investigació per mirar d’esbrinar si hi ha alumnes que estan pagant a terceres persones perquè els facin els exàmens ‘online’, segons una informació recollida per TV-3. Pel que sembla, també s’haurien trobat alumnes que queden amb companys per fer les proves d’avaluació junts. Especialment el primer cas està considerat com una pràctica fraudulenta, que podria suposar una sanció greu per a l’alumne.
«Que un faci un examen per un altre significa que comet una suplantació de personalitat. I la suplantació de personalitat en actes administratius és una cosa greu», ha advertit la televisió catalana Estanislau Fons, coordinador de Comunicació, Difusió i Premsa de la UdL. Fons ha confirmat que la universitat té constància que hi ha gent «que pretén cobrar per suplantar estudiants».
Gestions deficients
Mentrestant, segueixen les queixes dels estudiants per l’embolic que estan suscitant els exàmens d’aquest any a la universitat. Els de la Universitat de Barcelona asseguren que no han rebut cap resposta de la universitat, malgrat que el nou rector, Joan Guàrdia, va comunicar, dos dies després de la seva presa de possessió, que la prioritat seria la modalitat ‘online’. Van ser els professors de cada assignatura, afirmen els alumnes, els que van notificar com serien les proves. Molts van aprofitar les xarxes per intentar contactar amb la universitat a través de tuits i missatges que van ser simplement ignorats, denuncien.
En altres casos no es va comunicar la modalitat fins a uns dies abans. «En principi sabia que el meu examen era presencial. És més, ens havien dit que aniríem al centre a fer-lo amb els ordinadors de la facultat, però uns dies abans de l’examen ens van dir que no, que podíem triar si volíem fer-lo ‘online’. La veritat és que la gestió ha sigut nefasta, tant per mi com per altres companys en altres universitats», explica Xavier Cucurella, estudiant de Turisme a la UdG.
Model híbrid
Notícies relacionadesEn alguns casos, els estudiants han hagut d’alternar entre exàmens de manera presencial i ‘online’, depenent de l’assignatura i del professor. «Els professors ens van enviar ‘e-mails’ sobre la manera d’avaluar la seva assignatura, però ens vam trobar amb una professora que de sobte ens va dir que la seva assignatura seria presencial, i a l’hora de fer les classes va tancar el xat de la videotrucada perquè no poguéssim reclamar».
D’altra banda, des de la mateixa facultat i carrera, altres realitzaran les avaluacions de manera telemàtica com ja van fer el maig passat: «És l’opció intel·ligent, hi ha companys que viuen bastant lluny i òbviament altres que no hem vist en un any per les restriccions. Tancar-nos a tots en una classe amb mínima ventilació és una bogeria. Ja hem fet una avaluació ‘online’, sabem com fer-la i mínimament vam obtenir bons resultats, ¿de què serveix ara que ens arrisquem els meus companys i jo?»
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia