1.983 positius més

El coronavirus continua perdent força a Catalunya, tot i que la pressió als hospitals continua sent molt elevada

L’Rt se situa en 0,81 i l’índex de rebrot baixa a 336 punts

Una farmacéutica toma la temperatura a una mujer antes de realizarle un test de antígenos en la Farmacia Las Gemelas en Madrid.

Una farmacéutica toma la temperatura a una mujer antes de realizarle un test de antígenos en la Farmacia Las Gemelas en Madrid. / EUROPA PRESS / Jesús Hellín

1
Es llegeix en minuts

La tercera onada del coronavirus continua perdent força a Catalunya malgrat que la pressió sanitària continua elevadíssima. Segons les últimes dades reportades, les ucis catalanes tenen 666 pacients crítics, cinc menys que ahir, i continua el lent descens de la velocitat de propagació (Rt), de 0,82 a 0,81. 

Els indicadors epidèmics actualitzats aquest divendres també donen compte de 1.983 nous positius (per sota dels 2.000 que es reportaven en els últims dies) i de 2.389 persones ingressades en hospitals catalans, 68 menys que aquest dijous, tot i que continuen sent xifres molt altes. El nombre de morts des de la primera, el 6 de març del 2020, ja ascendeix a 20.078, de les quals 58 han sigut comunicades en les últimes 24 hores. El màxim de morts diàries en la segona onada es va registrar el 5 de novembre, amb 89 morts en un dia, i en la tercera onada va ser el 25 de gener, amb 96 morts en 24 hores. 

El risc de rebrot (EPG), que és l’índex de creixement potencial de l’epidèmia, continua baixant, i avui està en 336, davant els 359 d’ahir, mentre que la incidència acumulada de casos per cada 100.000 habitants en 14 dies (IA14) ha baixat fins a 446,35. 

Notícies relacionades

La millora de les dades epidemiològiques i la cobertura de vacunació a les residències d’avis i de persones amb diversitat funcional, on l’administració de la segona dosi arriba al 75% dels residents, ha aconsellat el Departament de Salut a permetre les sortides a l’exterior d’aquests centres. Així, els avis i persones amb discapacitat que viuen en residències qualificades com a verdes (sense casos) i taronges (amb algun cas controlat) podran sortir a passejar i també a fer sortides d’un o dos dies per estar amb la família.

Així ho estableix el nou protocol acordat pel grup de treball de residències del Departament de Salut, que es va donar a conèixer ahir.