Després d’un incident de trànsit
Presó per a un guàrdia urbà de Barcelona per maltractar un detingut
L’arrest es va produir després d’un incident de trànsit entre l’agent, que conduïa el seu vehicle particular, i la víctima, que anava amb bicicleta
Un agent de la Guàrdia Urbana de Barcelona ha sigut condemnat a sis mesos de presó i dos anys d’inhabilitació per colpejar un detingut a comissaria. També haurà de pagar 3.000 euros d’indemnització. La condemna es basa en una gravació d’àudio dels fets que va fer el detingut amb el mòbil. Els fets van tenir lloc cap a les 5.20 hores del 30 de juny del 2016 al carrer Unió, quan es va produir un incident de trànsit entre l’agent de la Urbana, que conduïa el seu vehicle particular quan anava cap a la comissaria de la Rambla, i la víctima, que anava amb bicicleta. Tots dos van protagonitzar un enfrontament al carrer i agents de la Guàrdia Urbana van conduir el ciclista a comissaria. Allà, l’agent va colpejar l’home a la sala d’espera.
La secció novena de l’Audiència de Barcelona considera provats els fets i condemna el policia per un delicte contra la integritat moral menys greu.
«Silenci corporatiu»
L’associació Irídia ha lamentat que l’absol del delicte de lesions que sol·licitaven tant aquesta entitat com l’acusació particular i la fiscalia. L’entitat veu la sentència com una notícia positiva i necessària però «limitada», ja que reclamava una pena per un delicte de lesions, ja que les metges forenses van constatar que l’home tenia estrès posttraumàtic. També reclamava un delicte d’integritat moral greu, que va dels dos als quatre anys de presó.
Irídia ha lamentat, però, que cap dels agents declarants i presents en l’escena hagin denunciat els fets ni explicat la veritat». «Això demostra que s’ha d’avançar molt per modificar la cultura policial del silenci corporatiu per una posició corporativa de denúncia d’aquells i aquelles agents que facin males pràctiques o fins i tot actes delictius», ha afirmat.
Per això, ha reclamat una revisió profunda dels mecanismes interns i externs de control, avaluació, investigació i sanció dels cossos policials. D’altra banda, ha considerat «intolerable» que no hagin aparegut les imatges de la gravació de la comissaria en el procediment. Irídia ha reclamat que aquestes imatges, també les dels vehicles de trasllat, no s’esborrin durant sis mesos, com ha explicat l’advocat de l’organització, Andrés García Berrio.
Racisme
Notícies relacionadesRacismeL’entitat ha explicat que la víctima era una persona víctima del racisme i ha alertat que el 43% dels casos de litigi que representa de violència institucional han sigut comesos contra persones immigrants. Per l’organització, això demostra que hi ha un problema de racisme al si dels cossos policials.
Amb tot, Irídia ha afirmat que la sentència és un exercici de reparació per a la persona afectada, però especialment una gran notícia per evitar que es repeteixin actuacions similars en el futur.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Funcionaris La Generalitat convocarà una oferta d’ocupació pública de més de 7.000 places
- Intervenció integral La reforma de la Necròpolis de Tarragona transformarà l'entorn de la Tabacalera
- 12-M La Sindicatura de Comptes proposa reduir en 50.000 euros la subvenció electoral de Junts
- Famosos Antonio Orozco, durant un avançament del seu documental: "Estava a casa creient literalment que m'anava a morir"
- Successos Els Mossos denuncien un ‘rambo’ que va sortir a caçar amb arc i fletxes en un bosc de Susqueda
- Interior Trànsit avisarà amb IA de les congestions a l’AP-7 perquè es busquin rutes alternatives