Reciclatge esportiu
Nike revendrà sabatilles utilitzades per reduir residus
L’empresa netejarà i desinfectarà el calçat i tornarà a comercialitzar-lo «a un preu assequible»

L’empresa d’equipament esportiu Nike ha anunciat que començarà a revendre sabatilles «en estat gairebé perfecte» que els compradors hagin tornat. Aquest servei, que oferirà sabatilles recondicionades a un preu rebaixat, té l’objectiu de reduir els residus que es generen durant la producció massiva de sabatilles.
La moda del reciclatge, és a dir: donar-li una segona oportunitat als aparells o productes que ja no són aptes per a la seva venda, s’ha incrementat amb força en els últims anys, en especial en el sector del telèfon mòbil. Ara, Nike s’uneix a aquesta tendència en alça per donar-li una segona vida a aquelles vambes tornades pels compradors i que, en altres circumstàncies, acabarien rebutjades i incrementant els residus.
Un ‘outlet’ de possibilitats
La companyia Nike ha anunciat aquest dilluns que començarà a renovar tota mena de sabatilles, incloent-hi les Air Vapormax o les React, alguns dels seus ‘best-sellers’ dels últims anys i en les quals la marca està completament bolcada després de l’ero de fa uns anys, en què van acomiadar un 2% de la seva plantilla global i van reduir la fabricació de diversos models.
Abans de tornar a posar a la venda les sabatilles, la companyia amb seu a Oregon (EUA) ha assegurat que netejarà i desinfectarà a mà totes les sabatilles que es trobin en un estat òptim per a la seva comercialització.
Perquè puguin ser recondicionades i venudes de nou, les sabatilles han d’estar «poc gastades, com noves o amb lleugeres imperfeccions,», i s’han de tornar a les botigues Nike en el termini de 60 dies posteriors a la compra.
Aquestes sabatilles a «preus assequibles per als consumidors» arribaran a finals d’aquest mes i es repartiran per fins a 15 botigues amb seu als Estats Units. Tot i que de moment les Nike reciclades no arribaran a Europa, l’empresa ja ha expressat en un comunicat que continua explorant estendre aquest servei a mercats internacionals.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- Seguretat Social Canvis en la jubilació parcial, demorada i activa: La nova reforma de les pensions ja està en vigor
- Predicció meteorològica L’arribada d’una nova borrasca tornarà a portar pluges generalitzades a partir de dimecres
- Convivència amb l’extrema dreta El PSC, Junts, ERC, Comuns i la CUP creen una comissió d’estudi sobre els discursos d’odi al Parlament
- Successos La Guàrdia Civil deté a l’Eixample diversos terroristes acusats de col·laborar amb Hezbol·là
- Successos Detingut a l’Hospitalet un taxista per robar targetes bancàries d’avis i treure’n 1.800 euros