Pallissa mortal a la Corunya:
Un gest d’humanitat enmig de l’horror del crim del Samuel
Les amigues del noi assassinat es retroben amb el jove senegalès que va mirar de defensar-lo i demanen que es regularitzi la seva situació

Fins i tot en els tràngols més terribles hi ha, de vegades, notes d’esperança. La del brutal crim que va acabar amb la vida de Samuel Luiz dissabte passat a la matinada la va posar, aquesta setmana, el retrobament que van protagonitzar les seves amigues amb l’única persona que va intervenir per mirar d’evitar el fatal desenllaç, avança ‘La Opinión de A Coruña’, de Prensa Ibérica.
Es tracta d’I., un jove senegalès resident a la ciutat i que, tal com va narrar l’amiga del Samuel que estava amb ell en el moment de l’agressió, la Lina, va agafar el Samuel i el va arrossegar lluny dels atacants. «L’única persona amb humanitat allà, una bona persona», va assegurar el grup de joves. «Ell i el seu amic el van intentar apartar d’on s’estava produint l’agressió, però eren ells contra una bandada», van declarar.
La trobada, celebrada al carrer Fama, va ser gravada per Jefferton Ferreira, amic personal dels pares del Samuel, i publicada al seu canal de Youtube, Jefferton Ferreira España News. El vídeo mostra com els amics del noi, molt emocionats, abracen I., li agraeixen la seva intervenció i li ofereixen la seva ajuda «en el que necessiti», per després dedicar-li un aplaudiment, a què es van afegir, fins i tot, algunes persones presents a les terrasses del voltant.
Notícies relacionadesEls amics del Samuel han emprès, ara, una nova comesa, que se suma a la de buscar justícia per al seu amic, aclarir les circumstàncies de la seva mort i evitar que el que ha passat caigui en l’oblit: tractar que millorin les condicions de vida d’I. i que la seva situació es regularitzi, ja que, tal com van assegurar, el noi senegalès va témer en un primer moment per acudir a testificar ja que no té papers. «Demanem que se li donin papers, a ell i al seu amic que era allà, són unes persones increïbles i es mereixen això i més», va reclamar el grup.
La trobada es va produir després de la concentració convocada pel moviment LGBT gallec, en què, dilluns passat, milers de corunyesos es van congregar a María Pita per exigir justícia per al Samuel. Ja llavors, les seves amigues van manifestar al diari ‘El Mundo’, en el seu relat dels fets, el desig de retrobar-se amb el jove senegalès: «Un noi negre s’hi va ficar per ajudar el Samuel i va aconseguir separar-los. Gràcies a ell no va continuar pegant-li. No l’he tornat a veure i voldria que sàpiga que tots els amics del Samu estem enormement agraïts pel seu gest valent».
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Tribunals Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- La ronda catalana L’etapa reina de la Volta es converteix en un caos
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies