emergència social derivada de la pandèmia

La Fundació la Caixa recapta 2,2 milions per als bancs d’aliments

  • Més de 45.000 persones afectades per la pandèmia de tot Espanya rebran 2.386 tones d’aliments bàsics gràcies a ‘Cap llar sense aliments’.

  • La Fundació La Caixa va decidir aportar un milió d’euros addicional a la iniciativa, sumant un total de 2,2 milions d’euros.

De veí a veí. Fundación La Caixa

De veí a veí. Fundación La Caixa / David Campos

2
Es llegeix en minuts

La Fundació La Caixa, amb el suport de CaixaBank, finalitza la seva segona edició de ‘Cap llar sense aliments’ amb un total de 2,2 milions d’euros recaptats. Gràcies a aquesta campanya s’han aconseguit 2.386 tones d’aliments bàsics que es distribuiran entre els 54 bancs d’aliments associats en la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (FESBAL). Gràcies a aquesta acció, s’ha aconseguit que més de 45.000 persones en situació de vulnerabilitat de tot Espanya puguin rebre aliments bàsics gràcies als donatius recollits per l’acció solidària ‘Cap llar sense aliments’.

La pandèmia i la Covid-19 ha suposat unes conseqüències i efectes col·laterals a milers de persones que han tingut la necessitat de recórrer a les gairebé 8.000 entitats socials col·laboradores amb el projecte per sol·licitar aliments. És per això que la campanya de la Caixa ha treballat en favor dels bancs d’aliments amb l’objectiu d’ajudar aquestes persones i famílies a tenir un dret bàsic com és el menjar. Segons el president de la Fundació La Caixa, Isidre Fainé, l’emergència social derivada de la pandèmia persisteix, per això diu que han de donar suport als qui més ho necessiten. «Amb l’èxit d’aquesta acció solidària demostrem que junts som més forts i que gràcies als grans de sorra aportats hi haurà milers de famílies que rebran ajudes d’aliments. Només així, units, aconseguirem erradicar la pobresa», ha destacat. 

Al veure la bona acollida que tenia la campanya i sobretot la necessitat que hi havia, La Caixa va decidir aportar un milió d’euros addicionals a la campanya. D’aquesta manera va sumar un total de 2,2 milions d’euros.

El perfil dels demandants 

El perfil dels demandants Després de l’inici de la situació sanitària, el perfil de les persones que demanen aquestes ajudes ha canviat per complet, ja que el rang d’edat s’ha estès i les necessitats i situacions són diferents.

Ara la situació ha canviat: els qui necessiten aliments ja no són només persones en situació de pobresa severa, sinó també famílies que abans de la crisi tenien rendes mitjanes o baixes i parelles joves que han perdut la feina a causa dels ertos i eros que han hagut d’adoptar moltes empreses. A més, segons la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments, la demanda no només ha augmentat un 50%, sinó que els bancs d’aliments van atendre mig milió de persones més que l’any anterior. En total, van assistir a 1.560.000 persones, de les quals 360.847 eren nens d’entre 0 i 14 anys. 

Els bancs d’aliments es mostrenpreocupats, ja que preveuen que aquesta situació podria agreujar-se si no hi ha un repunt en la recuperació econòmica al més aviat possible.

 

Possibilitat de col·laborar

Possibilitat de col·laborarFins al 31 d’agost s’hi podrà continuar participant. Tot i que la campanya hagi finalitzat, els canals electrònics continuaran actius

Tot aquell qui ho vulgui podrà seguir ajudant per Bizum al número 38014 o a través de la banca ‘online’ CaixaBank NOW, tant a l’‘app’ com a la web, ja que CaixaBank continuarà posant a disposició de tota la societat el portal corporatiu, encara que no siguin clients de l’entitat.

D’altra banda, el portalwww.ningunhogarsinalimentos.org continuarà obert a col·laboracions.

Notícies relacionades

Milers de persones compromeses amb l’acció s’han sumat al moviment #CapLlarSenseAliments, entre els quals hi ha celebritats com l’actor Antonio Banderas, la model Vanesa Lorenzo i el xef Ferran Adrià, que han contribuït a donar visibilitat a la iniciativa a les xarxes socials.