Viatjar en pandèmia

Les agències de viatges tornen a patir una aturada de reserves per culpa de la cinquena onada

  • «Aquest estiu ha sigut com una muntanya russa», aferma una operadora

  • La tendència és viatjar dins de la península i amb cotxe, a més de la recerca d’espais a l’aire lliure

Isabel Soler, trabajando en su agencia de viajes de Solsona, Kauri Viatges   FOTO: ANNA ROCASALVA

Isabel Soler, trabajando en su agencia de viajes de Solsona, Kauri Viatges FOTO: ANNA ROCASALVA

2
Es llegeix en minuts
Anna Rocasalva
Anna Rocasalva

Periodista.

ver +

A principis d’any, i amb les esperances posades en els creixents percentatges de vacunació que se suposava que immunitzarien la població, el sector turístic es va posar com a repte mirar de recuperar el volum de negoci anterior a la Covid-19. O, com a mínim, acostar-se a aquestes xifres.

Aquest estiu s’ha accentuat la tendència a viatjar dins de la península i amb cotxe, a més de la recerca d’espais a l’aire lliure on es puguin practicar activitats relacionades amb l’esport i la naturalesa. Itàlia i Grècia són també algunes de les destinacions preferides pel mercat espanyol actual, així com, les Maldives, Egipte, Turquia, Kenya, Tanzània, Costa Rica i República Dominicana.

No obstant, «amb l’esclat de la cinquena onada, les reserves s’han frenat perquè la gent té por», expressa el president de l’Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVE), Martí Sarrate. «Fa setmanes que estem en una muntanya russa», assegura la propietària de Kauri Viatges, Isabel Soler Peiró, des del seu petit negoci establert a Solsona. «Vam tenir tres bones setmanes al juny, fins a Sant Joan, quan tot va empitjorar», lamenta.

«Ara observem certa tendència del consumidor a reservar amb menys antelació perquè les restriccions varien cada setmana, tot i que no són freqüents les cancel·lacions per aquesta raó, perquè el client està molt ben assessorat abans d’emprendre el viatge», assegura Sarrate, que reclama que hi hagi una «coherència» de normatives Covid a nivell global.

El president de l’ACAVE també informa que l’associació està mirant de negociar amb la Generalitat una prolongació de la campanya turística d’estiu fins al desembre. 

Temps difícils

«Kauri Viatges és la meva vida», assevera Isabel Soler. La valenciana va fundar l’empresa, juntament amb la seva parella fa 15 anys a Solsona, on ha trobat el seu nínxol de mercat amb uns clients que «són la seva família», diu. «Els conec tant que ja sé què recomanar-los i què no. Tenim tanta confiança que no els enviaré a un país on no vegi les coses clares», explica.

Notícies relacionades

Així, des de fa mesos, dedica part de la seva jornada laboral a comprovar si ha canviat la normativa als països de destinació. Per aquesta raó sap que, si el client cancel·la un viatge és «únicament» perquè s’ha contagiat o perquè ha tingut un contacte amb un positiu. «I els dos casos estan assegurats per una ‘pòlissa Covid’», assegura.

Soler admet que els dos últims anys han sigut molt durs. «Si l’any passat ens el vam passar cancel·lant reserves i lluitant per recuperar els diners dels clients; aquest any estem treballant el triple: per fer la venda, per estar totalment informats de les normatives i, si hi ha cancel·lacions, doncs tornada a negociar amb les companyies proveïdores», descriu.