La marxa de Messi
Minut de silenci davant la Botiga del Barça d’un fan italià
L’adeu de Messi sorprèn els turistes que eren seguidors de l’equip només pel seu jugador estrella i afecta les vendes de les marques
Jóven almán, luce cabizbajo la camistea de messi, comprada 20 minutos antes de que saltará la noticia de su salida del Barça /
Matí complicat al Barça Store de Canaletas, l’última botiga que el Futbol Club Barcelona ha inaugurat al cor de les Rambles. El paradís blaugrana, concebut per imbuir al client –majoritàriament turista– en una experiència 100% culer, es trobava mig buit aquest divendres després de saber-se que Lionel Messi marxa del Barça. Una bomba que ha confirmat el president del club, Joan Laporta, el migdia d’aquest divendres.
A la botiga no li falta detall. Amb els seus 1.900 m² dividits en tres plantes, està plena d’elements perquè disfrutin els més fanàtics, com una rèplica de la mítica font de la Rambla. De fet, l’edifici on hi ha el local va ser la seu del diari ‘Las Noticias’ als anys 20 del segle passat, que a l’aparador penjava els resultats dels partits. Si el Barça guanyava, la victòria se celebrava allà mateix. Per això les celebracions a Canaletes.
Però aquest matí, el santuari culer semblava una esquela de Messi. El marxandatge de la llegenda blaugrana, la seva imatge en pòsters gegants, el xandall oficial del primer equip... Tot allò relacionat amb Lionel continuava ocupant gran part del local, com un obituari. «A diferència del cas de Neymar que, d’un dia per l’altre, vam haver de treure tot el producte; amb Messi, de moment, ho mantindrem a la botiga. Depèn de l’acord que tingui el Barça amb el jugador», afirmen fonts de la gerència del local.
Mala sort
Aquest divendres, els dependents, encara una mica en xoc, continuaven perfilant els frontals, atapeïts de la roba del jugador estrella, mentre els clients entraven, feien un volt i se n’anaven. El local havia reobert feia just una setmana, després de mesos tancat per la pandèmia. L’any passat només van poder obrir de juliol a agost a causa de la segona onada de contagis. «Hem tingut mala sort», diu la gerència.
Tot i que mala sort la del culer alemany, Giuseppe Masilla, que ha comprat la samarreta de Messi 20 minuts abans de l’anunci que no continuaria en el Barça. «160 euros m’ha costat la broma», es va queixar el turista. Ell i la seva parella, Rosalie Roder, havien visitat el Camp Nou dijous. Allà s’havien esgotat les existències de la tan anhelada samarreta i aquest divendres la van trobar a la botiga oficial de Sagrada Família.
«¡Era fan del Barça per Messi!», afirma el Guiseppe davant la botiga de les Rambles. El fenomen fan més curt de la història. A l’aparador, dos cors gegants fets amb leds –un blau i l’altre grana– evoquen el sentiment culer. «El que no es fa per amor...», resumeix la nòvia de l’afligit, mentre se l’emporta a fer un volt.
«L’experiència del turista fan del club és molt emocional», justifiquen els treballadors del Barça Store de Canaletes. «Volen el pack sencer: visitar el camp i els llocs emblemàtics; per això tractem de replicar aquest esperit a la botiga. Aquest tipus de client potser no està tan al dia de les notícies com ho pugui estar un culer autòcton», descriuen.
Una llegenda eterna
Però no tots els visitants estrangers estan tan despistats. La majoria amb qui ha parlat aquest diari, de fet, estan ben informats de l’adeu de Messi.
Un exemple són els joves alemanys Samuel Denno i Jonas Graus, que han preferit comprar les samarretes dels jugadors Pedri i F. de Jong. «Laporta és molt millor president que Bartomeu. Ell és el culpable que Messi se’n vagi», diu Denno, molt posat en la matèria. «Ara ja no val la pena comprar una samarreta de Lionel», remata.
Notícies relacionadesEl mateix opina un altre jove turista francès, Yannis Kali, que també ha escollit una samarreta de Pedri, el centrecampista del Barça, tot i que confessa que li agradaria que Messi se n’anés al Paris Saint-Germain.
Mentrestant, a escassos metres del Barça Store de Canaletes mig buida, la botiga de souvenirs de les Ramblas, La Virreina, està plena de clients. Allà, una rèplica d’una samarreta del F.C. Barcelona costa 25 euros. El gerent no està gens preocupat per la notícia bomba del dia. «Si encara continuem venent samarretes de Ronaldinho, imagina’t les de Messi, que serà una llegenda del Barça per sempre», afirma abans de tornar a despatxar.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.