La lluita contra la pandèmia
Les ucis catalanes baixen dels 500 pacients per primera vegada en la cinquena onada
En les últimes 24 hores, Salut ha registrat 2.194 nous contagis i 30 morts més per Covid-19

La lenta millora dels indicadors de la pandèmia a Catalunya ha permès baixar dels 500 pacients a les ucis per primera vegada en aquesta cinquena onada des del 25 de juliol, tot i que en les últimes 24 hores s’han diagnosticat 2.194 nous contagis de Covid i s’han notificat 30 morts més.
Segons les dades d’incidència de coronavirus actualitzades aquest dijous per la Conselleria de Salut, avui hi ha als hospitals catalans un total de 1.517 pacients hospitalitzats per Covid-19, 76 menys que el dia anterior, dels que 499 són a l’uci, 357 d’aquests intubats i 24 de connectats a ECMO (oxigenació extracorpòria).
Notícies relacionadesL’índex de creixement potencial de l’epidèmia (EPG), que mira el risc de rebrot, és avui de 272 punts, tres menys que la vigília, mentre que la velocitat de propagació del virus (Rt) es manté en 0,79, és a dir, que cada 100 infectats contagien una mitjana de 79 persones, cosa que suposa un retrocés gradual del virus.
Tot i que la xifra de morts va descendint a poc a poc, en les últimes 24 hores s’han notificat 30 noves morts per Covid, cosa que eleva a 23.161 les víctimes mortals oficials de l’epidèmia a Catalunya des del 6 de març del 2020, quan hi va haver la primera mort. Des d’aleshores, el total de casos de coronavirus s’eleva a 878.507.
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- EL PARTIT DE MONTJUÏC Flick se surt amb la seva
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Nova etapa La candidatura de Jordi Alba i Thiago Alcántara agafa les regnes de l''Hospi'
- Documental El rebuig de Netflix a Aitana: no hi haurà segona temporada de 'Metamorfosis'
- Gir trumpista Meta va eliminar «precipitadament» la moderació de continguts sense avaluar el seu impacte en els drets humans, segons el seu supervisor
- Futbol El curiós «miracle» de l’Avellino: ascendeix cada vegada que mor un papa
- Criança El pediatre Carlos González, sobre el patiment dels fills amb els divorcis: "Sempre ho passen malament"