Estudi de Comscore
EL PERIÓDICO creix en audiència i en usuaris registrats
Prensa Ibérica es consolida com el segon grup en el rànquing de la informació digital a Espanya
Nueva redaccion de El Periódico en Gran Via 163 de Hospitalet /
EL PERIÓDICO ha sumat 12,5 milions d’usuaris únics durant el mes de juliol en el rànquing que elabora Comscore amb un creixement mensual del 8% i anual del 18% coincidint amb la posada en marxa del nou disseny de la seva edició digital i el rellançament de la marca després de la seva compra per part de Prensa Ibérica. L’esforç de la redacció en la transformació digital del diari i l’aposta del grup han permès també que l’edició digital d’EL PERIÓDICO es consolidi en la segona posició en el rànquing de portals informatius a Catalunya amb 3,8 milions d’usuaris, retallant a la meitat la distància respecte a fa un any amb el líder, ‘La Vanguardia’ (4,3), i davant d’‘El País’ (3,3), ‘El Español-Crónica Global’ (3,2), ‘El Mundo’ (2,8), ‘El Confidencial’ (2,8), ‘20 Minutos’ (2,7), ‘El Nacional’ (2), ‘La Razón’ (1,8), ‘El Diario’ (1,4), Abc (1,4), ‘Nació Digital’ (0,8) i ‘Ara’ (0,5).
L’audiència digital del conjunt de Prensa Ibérica, el grup de comunicació al qual pertany EL PERIÓDICO, va créixer un 5% i va superar el mes de juliol els 27,5 milions de visitants únics i els 631 milions de pàgines vistes. Aquestes dades consoliden Prensa Ibérica com el segon grup de comunicació en el rànquing Comscore de notícies, només per darrere de Grupo Prisa (28,6 milions) i per davant, entre altres, d’Unidad Editorial (27,1 milions), Grup Godó (25,4 milions) o Henneo (20,8 milions). En termes interanuals, de juliol a juliol, el creixement és del 7%, amb la qual cosa Prensa Ibérica ha guanyat gairebé dos milions d’usuaris únics en els últims 12 mesos.
L’últim mes, aquest creixement és el resultat dels increments d’audiència de la majoria de capçaleres del grup entre les quals destaquen ‘La Provincia’ (62%), ‘Diario de Mallorca’ (41%), ‘Levante-EMV’ (16%), ‘Información’ (12%), ‘Faro de Vigo’ (10%) i ‘La Nueva España’ (14%) que ja ingressa en el top-10 dels diaris més llegits a Espanya en la seva edició digital. EL PERIÓDICO ocupa la setena posició.
El creixement del volum d’audiència, en el cas d’El Periódico, s’ha produït en paral·lel al llançament de l’oferta de continguts ‘premium’ que han generat aquest primer any de posada en marxa més de 650.000 usuaris registrats. Sobre aquesta base, a partir del setembre, el diari llançarà la seva oferta de subscripció digital que inclourà nous formats i serveis en la línia de millora posada en marxa els últims anys mentre que la informació d’última hora continuarà sent en obert. El projecte digital d’EL PERIÓDICO va aconseguir igualment aquest mes de juliol passat el segell de qualitat The Trust Project que garanteix el control de qualitat dels continguts que publica a través d’una xarxa internacional de mitjans d’informació. És l’únic diari editat a Barcelona amb aquest reconeixement. La solidesa empresarial, el compromís professional de la redacció i les millores constants a partir de la interacció amb l’audiència són els tres pilars d’aquest creixement i el resultat del propòsit d’EL PERIÓDICO de garantir el dret a la informació dels ciutadans recolzant el progrés de les persones sense destruir el planeta.
.
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Mamarazzis El City, la prioritat de Pep Guardiola després de la seva separació