Efectes del final dels peatges
El Govern estudia reinstal·lar carrils addicionals a l’AP-7 i la C-32 per evitar retencions
El primer diumenge sense peatges es va saldar amb 31 quilòmetres de retencions
A1-123964568.jpg /
El primer diumenge sense peatges es va saldar amb 31 quilòmetres de retencions a l’AP-7. Per evitar que es repeteixin situacions com aquesta, en dies i hores punta, el Govern es planteja tornar a instal·lar carrils addicionals transitoris a l’AP-7 i a la C-32. És una proposta que s’ha posat sobre la taula aquest dilluns en una reunió entre el Servei Català de Trànsit (SCT) i els nous titulars de les vies lliures de peatge després del que han vist aquest cap de setmana en aquestes vies.
En canvi, en aquesta reunió no s’ha abordat la possibilitat de desviar el trànsit de l’AP-7 a la C-32 quan hi hagi retencions abaratint el peatge dels túnels del Garraf o fent-los gratuïts, una idea que suggeria en una entrevista a TV-3 el director del Servei Català de Trànsit.
Altres mesures que s’han plantejat són la de potenciar la informació actualitzada a l’usuari sobre la situació viària i aportar, quan sigui possible, rutes alternatives a aquelles que presentin retencions. Una altra mesura per valorar és adequar el calendari de restriccions a vehicles pesats.
A més, s’ha demanat a les empreses concessionàries que accelerin les obres per desmantellar les infraestructures dels peatges per a així donar més continuïtat a la capacitat dels tres carrils de l’autopista. També se’ls ha demanat que obrin al pas de vehicles més cabines de peatges.
En la reunió han participat, a més de Lamiel i de tècnics del SCT, el director general d’Infraestructures de la Conselleria de Polítiques Digitals i Territori, Xavier Flores, el cap de la Divisió de Trànsit dels Mossos d’Esquadra, Andreu González, així com representants d’Abertis i del Ministeri de Foment.